easyJet a realizat in primul semestru 2008 o crestere a numarului de pasageri cu 15% fata de 2007 transportand un numar de 18,9 milioane de pasageri, gradul de ocupare fiind de 81% asemanator cu cel din anul precedent.

Costul per loc (excluzand combustibilul, achizitia GB Airways si variatiile de curs valutar) in primul semestru este in 2008 in scadere cu 0,9% comparativ cu 2007.

De asemenea, reprezentantii easyJet au declarat ca si costul combustibilului raportat la loc a crescut cu 23,8% in primele sase luni 2008 fata de perioada similara a anului 2007.

"easyJet continua sa creasca atat in marime cat si in putere. GB Airways s-a integrat perfect si aduce beneficii mai mari decat cele anticipate, compania devenind operatorul numarul unu la Gatwick. Combustibilul ramane cea mai mare provocare si nesiguranta. Pretul kerosenului a crescut cu 35% in ultimele trei luni si este acum cu 80% mai mare decat anul trecut", a declarat Directorul executiv easyJet, Andy Harrison

In luna martie, easyJet a anuntat ca pretul estimat al combustibilului pentru avioane, pentru vara 2008, era de 840 euro pe tona, iar pretul actual este de 1000 euro pe tona.

"Fireste, cresterea preturilor combustibililor va afecta toate companiile aeriene, dar suntem convinsi ca, impreuna, flota noastra formata din aeronave eficientizate in ceea ce priveste consumul, si modelul solid de afaceri al companiei ne va ajuta sa iesim din aceasta situatie marcata puternic de pretul pentru combustibil", a adaugat Andy Harrison .

Citeste si:

Gradul de ocupare pentru aprilie 2008 a scazut cu 3 procente comparativ cu aprilie 2007, reflectand perioada vacantei de Pasti care a avut loc in martie anul acesta, pentru cea mai mare partea a Europei Occidentale. Gradul de ocupare pe lunile martie si aprilie ale acestui an a fost in linie cu cel al anului trecut.

easyJet este liderul companiilor aeriene low-cost din Europa, avand in prezent 157 de aeronave care acopera 391 de rute intre 103 aeroporturi din 26 de tari. easyJet a transportat peste 39 de milioane de pasageri in ultimele 12 luni.

Sectorul aeronautic european se confrunta cu o rasturnare de situatie si ar putea suferi o adevarata furtuna, intre cresterea pretului petrolului si cererea slaba a consumatorilor, potrivti estimarilor directorului general al Ryanair, Michael O'Leary.

Contrar marilor companii traditionale de transport aerian precum Air France - KLM, putine dintre firmele low-cost dispun de posibilitatea aprovizionarii din timp cu petrolul - ceea ce reprezinta o asigurare in caz de scumpire a titeiului. Sigura companie low-cost care face exceptie este easyJet, ale carei nevoi in combustibil sunt deja asigurate in proportie de 40% pentru anul 2008.

Companiile low-cost se adreseaza unor clienti care acorda mare atentie pretului si dispun, astfel, de o marja de manevra ingusta pentru a transfera costurile mai mari cu combustibilul in pretul biletelor. In plus, temperarea cresterii economice ar putea in egala masura sa se resimta in bugetele de calatorie ale clientilor.