Solutionarea crizei economice traversate de operatorul aerian Alitalia trebuie sa respecte reglementarile Uniunii Europene si sa tina cont atat de companie, cat si de angajati, a declarat comisarul european pe probleme monetare, Joaquin Almunia.
Declaratiile comisarului european au venit la o zi dupa ce compania aeriana a cerut protectie impotriva falimentului. Timp de doi ani, Alitalia a cautat cumparatori, fiind salvata de la faliment, in cele din urma, de un grup de investitori italieni, scrie Reuters, citat de NewsIn.

"Alitalia trebuie sa adopte o solutie conforma cu legislatia europeana, care sa fie in avantajul companiei, al pasagerilor si al angajatilor", a spus Almunia.

Operatorul italian nu a mai inregistrat profit din 1999, din cauza competitiei accentuate intre operatorii aerieni low-cost, a grevelor interne si a masurilor ineficiente.

Alitalia opereaza pe ruta Milano-Roma, iar departamentele care nu vor fi declarate falimentare vor fi vandute catre 16 investitori italieni, printre care si compania Intesa Sanpaolo. Datoriile firmei aeriene si o parte din departamente vor fi lichidate si e posibil ca statul sa acopere pierderile. Aceasta perspectiva a provocat reactii dure din partea consumatorilor si a companiilor rivale care considera ca, in final, italienii vor fi cei care vor plati pentru salvarea operatorului Alitalia.

Ministrul muncii estimeaza mai putin de 5.000 de disponibilizari in cadrul Alitalia

Alitalia ar trebui sa disponibilizeze mai putin de 5.000 de angajati, potrivit declaratiilor facute de ministrul italian al muncii, Maurizio Sacconi, in ziarul la Repubblica.

Estimarea ministrului este mai mica decat datele din rapoartele efectuate pe seama falimentului Alitalia.
Alitalia a cerut protectie impotriva falimentului prin intermediul unei legi modificate care faciliteaza vanzarea activelor companiei catre investitorii italieni.

In plus, e posibil ca grupul de investitori sa preia datorii de 88 milioane euro, se arata in ziarul italian Il Sole 24 Ore.
Investitia estimata la nivelul grupului este de 1 miliard euro, cu mult peste valoarea de piata a firmei Alitalia, inainte de suspendarea tranzactionarii titlurilor companiei.

Companiile private vor fi stimulate sa angajeze muncitorii disponibilizati de Alitalia, Sacconi precizand ca locurile de munca din sectorul public vor fi acordate in functie de merit.

Desi oferta de preluare facuta de Air France-KLM a fost blocata de sindicatele italiene, operatorul aerian francez ar putea investi aproximativ 200 milioane euro, ceea ce i-ar asigura o participatie de 20%, se arata in editia de duminica a ziarului Il Sole 24 Ore.

Compania germana Lufthansa ar putea fi, de asemenea, unul dintre partenerii companiei Alitalia, dupa restructurare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri