"Proiectul urmareste, printre altele, adoptarea de catre agentii a sistemului de earlybooking, care consta in achizitionarea din timp a unui pachet turistic, metoda prin care clientul beneficiaza de reduceri de preturi de pana la 30%", a declarat consultant ANAT, Traian Badulescu.

Potrivit acestuia, "programul anti-criza" mai prevede promovarea turismului regional, in si din tarile din vecinatate.

"Agentiile de turism pot aborda criza financiara si ca pe o oportunitate. Dat fiind ca bugetele turistilor destinate calatoriilor se vor diminua, o varianta foarte buna de vacanta vor deveni tarile invecinate. In acest sens, trebuie promovat turismul in si din tari invecinate, precum Ungaria", a precizat reprezentantul ANAT. Conform acestuia, ANAT va incerca sa convinga agentiile membre sa practice tarife mici pentru incurajearea incoming-ului regional.

Tot in acesta directie, patronatul de profil intentioneaza sa demareze "un lobby foarte puternic pentru a determina noul Guvern sa aloce un buget important destinat promovarii Romaniei in regiune. De asemenea, in vederea incurajarii turismului intern, reprezentantii ANAT au precizat ca vor insista pe langa noua institutie care va reprezenta sectorul Turism sa adopte legea tichetelor de vacanta.

Piata turismului ar putea creste anul viitor cu pana la 10%

Piata turismului ar putea creste anul viitor cu pana la 10 %, sau in cel mai rau caz va stagna, ceea ce reprezinta totusi o evolutie pozitiva fata de tendintele pietei de profil din vestul Europei, in contextul crizei financiare, a mai declarat consultantul ANAT.

Citeste si:

"Turismul din Romania este in crestere si nu reprezinta inca o piata matura, ca in celelalte state comunitare. Tocmai din acest motiv, in 2009, turismul va creste in continuare, chiar daca la ritm mai redus fata de anii anteriori. Nu este exclusa nici o stagnare a pietei, insa in tarile din vestul Europei, dat fiind faptul ca piata de profil a ajuns deja la maturitate, se inregistreaza deja scaderi importante ale pietei", a precizat reprezentantul ANAT.

Tot referitor la previziunile din acest sector, reprezentantul ANAT a spus ca in 2009 vom asista, in conditiile crizei financiare, la fuziuni si prelurari de agentii de turism de talie medie.

"In ce priveste marile agentii, acestea vor rezista cel mai bine socului crizei financiare. Totodata, o mare parte din touroperatorii medii se vor vedea nevoiti sa fuzioneze sau vor fi preluati. Iar agentiile mici, care sunt in mare parte revanzatoare de pachete ale marilor touroperatori, vor risca falimentul in cazul in care nu vor adopta o politica de marketing, o strategie care sa combata efectele crizei", a mentionat Traian Badulescu.

Aceeasi parere o impartaseste si directorul executiv al agentiei de turism Perfect Tour, Sorin Vaduvoiu.

"Pe piata turismului autohton vor aparea falimente, insa acestea se vor inregistra in special in cazul operatorilor "de apartament", pentru ca volumul redus de vanzari nu le va permite acoperirea cheltuielilor, "sau in cel mai bun caz nu vor obtine profit"."

Referitor la problemele cu care se confrunta turismul autohton, Vaduvoiu a indicat lipsa unei strategii coerente si viabile transguvernamentala pe termen lung, lipsa unei infrastructuri adecvate turismului, precum si a investitiilor, "toate acestea, corelate cu lipsa personalului calificat, adancind distanta dintre turismul romanesc si cel european limitrof".