"Ne propunem o recastigare a cotei de piata prin produse care se adreseaza unui public divers, prin tarife de 50 euro plus taxe pentru toate destinatiile. Prin scoaterea la vanzare a 20% din capacitatea totala la tarife concurentiale, Tarom isi propune sa castige si din segmentul pasagerilor low-cost estimand o crestere a gradului de ocupare de aproximativ 6 procente fata de 2008", a declarat Ruxandra Brutaru, potrivit NewsIn.

Cu toate acestea, reprezentantul Tarom sustine ca 2009 va fi un an dificil si se va resimti o scadere a numarului pasagerilor la nivelul industriei, concurenta pentru castigarea acestora devenind acerba. In plus, potrivit acesteia in ultimele trei luni, respectiv noiembrie, decembrie 2008 si ianuarie 2009, la compania Tarom s-a observat ca media gradului de ocupare a scazut la 55%. "Nu s-a mai intamplat in nici un an o astfel de scadere in perioada sarbatorilor de iarna", sustine directorul general al companiei.

De asemenea, ea a specificat ca anul 2009 va fi un an de consolidare pe piata, singura intrare noua in flota fiind reprezentata de cele doua aeronave ATR 72-500 (de 68 de locuri). Aceste doua aeronave au fost cumparate in 2008 si vor ajuta la dezvoltarea retelei de rute interne si regionale."Trebuie sa reinnoim flota pentru ca astfel vom reduce cheltuielile, dar nu numai asa, ci si printr-o reorganizare a activitatii companiei", a subliniat Brutaru.

Aceasta a mai mentionat ca aeronavele de noua generatie au un consum cu pana la 27% mai redus si o disponibilitate ridicata la zbor. In 2008, Tarom a cheltuit cu 50 de milioane de dolari in plus pe kerosen, fata de 2007 cand a achitat in jur de 70-80 milioane dolari. "Aproape dublu", a subliniat directorul, care sustine ca de aici provin si pierderile companiei aeriene.

Citeste si:

De asemenea, compania intentioneaza sa dezvolte in continuare segmentul intern, urmand ca din luna iunie, Tarom sa lanseze curse Bucuresti - Constanta in zilele de joi,vineri si duminica, iar Constanta - Cluj in zilele de joi si duminica, cu preturi ale biletelor incepand de la 24 euro fara taxe. "Intentionam ca pretul biletului pe cursele interne sa porneasca de la 24 euro fara taxe pentru toate destinatiile. Totodata, la implinirea a 55 de ani de activitate, Tarom isi propune o noua abordare a produsului sau, prin innoirea imaginii, imbunatatirea produsului si cresterea frecventelor zburate", a spus Brutaru, care sustine ca Tarom va avea o noua imagine, o noua costumatie a personalului de bord, dar si un nou catering la bord.

Compania Tarom estimeaza, la inchiderea exercitiului financiar pe 2008, pierderi de circa 28 milioane de dolari, ca urmare a cresterii fara precedent a pretului la petrol si a crizei financiare.

Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane - Tarom a receptionat in ianuarie o noua aeronava de tip Boeing 737-800 Next Generation. Aeronava are o capacitate totala de 186 de locuri, zboara pe distante de pana la 5420 kilometri si are un consum de combustibil extrem de redus datorita motoarelor foarte performante de tipul CFM56-7 si a dispozitivelor de tip winglet (dispozitive aflate in prelungirea aripilor). Avionul este inchiriat de Tarom in sistem dry lease si este ultimul din totalul de trei avioane, de acelasi tip, comandate anul trecut.

Tarom cumuleaza in prezent o flota de 24 de avioane, respectiv doua Airbus 310-325, patru Airbus A318-100, sapte ATR 42-500, patru Boeing 37-300, patru Boeing 737-700 si trei Boeing 737- 800 Next Generation.