La Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, a avut loc deschiderea ofertelor finale in cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrari publice si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea autostrazii Bucuresti – Brasov, tronsonul Comarnic – Brasov, potrivit NewsIn.

Din partea ofertantilor preselectati au fost depuse trei oferte, respectiv consortiile Vinci Concession – Aktor Concession – Vinci Construction Grand Projets – Aktor, Astrada Concession, format din Strabag AG, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing & Construction Holding Co. Ltd acestea avand termen de realizare a investitiei de 48 luni si Autostrada A3 Comarnic – Brasov, format din Bilfinger Berger – Porr cu termen de finalizare in 60 de luni.

Cel de-al patrulea ofertant preselectat, consortiul Autostrada Prahova, format din Colas SA, Bouygues Travaux Publics SA, DTP – Terrassement SA, Intertoll Europe Zrt si Meridiam Infrastructure Finance SARL nu a depus oferta.
Durata concesiunii pentru toate cele trei consortii este de 30 de ani.

Potrivit anuntului companiei, incheierea unui contract de concesiune pentru proiectarea, finantarea, construirea si intretinerea unei autostrazi reprezinta o premiera in Romania. Fondurile necesare proiectelor ce vor fi realizate prin concesiune, sunt de ordinul miliardelor de euro. Pana in prezent, toate creditele pentru infrastructura acordate Romaniei, au beneficiat de garantie guvernamentala, in cazul contractelor de concesiune aceste credite vor fi fara garantie guvernamentala.

Contractele de concesiune au avantajul de a oferi un grad mai mare de calitate si stabilitate a bunului sau serviciului public. Indiferent de cauza neatingerii nivelului de calitate prestabilit (eroare de solutie tehnica utilizata in proiectare, de constructie sau de metode de intretinere) autoritatea publica va efectua plati diminuate corespunzator. In acelasi timp este probabil singurul tip de contract in care autoritatea publica plateste dupa ce utilizeaza efectiv bunul public, spre deosebire de contractele de constructie unde platile au loc pe parcursul constructiei, adica inaintea utilizarii efective a bunului.
La etapa de preselectie au participat 12 consortii, din care au fost preselectate 4.

Tronsonul Comarnic – Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti – Brasov.