“Principalele argumente ale acestei cresteri sunt marirea capacitatii de zbor, pana la 114 zboruri saptamanale care vor fi operate de Lufthansa impreuna cu Swiss Airlines incepand din 1 aprilie (orarul de vara)”, a declarat Stefan Versemann, directorul general de vanzari pentru Romania si Moldova al Lufthansa.

Anul trecut compania a transportat 550.000 de pasageri pe cursele din si catre Romania, in crestere cu 10% fata de anul 2007, dar cu 50.000 de pasageri sub estimarile initiale pe fondul agravarii crizei financiare globale in cea de-a doua parte a lui 2008.

Noutatile Lufthansa pentru acest an sunt noua destinatie Bucuresti-Milano Malpensa introdusa de pe data de 2 martie, dar si dublarea numarului de curse pe ruta Cluj-Napoca-Munchen. “Inca nu puteam face estimari cu privire la numarul de pasageri pe care il vom transporta pe ruta Bucuresti-Milan, insa ne bazam atat pe segmentul de business, investittorii italieni fiind printre cei mai activi de pa piata din Romania, dar si pe leisure, Italia avand un mare potential din acest punct de vedere”, a mai declarat reprezentantul Lufthansa.

Odata cu introducerea celui de-al doilea zbor zilnic pe ruta Cluj-Napoca-Munchen, compania germana va oferi circa 2.000 de locuri saptamanale pe acest zbor, unul dintre cele mai solicitate zboruri ale companiei pe piata locala.

In prezent Romania este ce-a dea- doua piata ca marime pentru Lufthansa in sud-estul Europei, dupa Polonia, air reprezentantii companiei nu exclud extinderea zborurilor Lufthansa si pe alte aeroporturi din Romania. “In 2009 nu vom mai introduce noi zboruri si destinatii avand in vedere faptul ca este o perioada forate dificila pentru intraga industrie, dar incepand cu 2010 cu siguranta vom continua extinderea”, a mai declarat Stefan Versemann.

Ambasadorul Italiei la Buncuresti, Mario Cospito, a subliniat legaturile stranse dintre cele doua tari, declarand ca in prezent sunt 23 de aeroporturi italiene care sunt legate de aeroporturile romanesti , iar in prezent sunt nu mai putin de 60 de curse saptamanale intre cele doua tari.

Citeste si:

Debutul Lufthansa Italia s-a bucurat de un foarte mare succes prin lansarea primelor doua rute catre Paris si Barcelona in luna februarie. „Cu Lufthansa Italia ne consolidam pozitia de varf pe piata companiilor aeriene internationale din Romania si din regiunea Europei Centrale. Ne bucuram sa vedem ca noua noastra oferta a fost bine primita de catre clienti, fapt evidentiat de numarul ridicat de rezervari realizate pe toate rutele Lufthansa Italia” a adaugat dl. Tamur Goudarzi-Pour, Director General Lufthansa pe Europa Centrala si de Est.

De asemenea, tot din 2 martie au fost inaugurate curse si catre alte aeroporturi importante: Bruxelles, Budapesta si Madrid, urmand ca Londra (Heathrow) si Lisabona sa fie incluse in orarul zborurilor de vara pana la sfarsitul lunii martie.

Pe plan global, Lufthansa a transportat mai multi pasageri decat in 2007. Aproximativ 57 de milioane de pasageri au zburat cu Lufthansa anul trecut, ceea ce semnifica o crestere de 1,2 % fata de 2007. In acelasi timp oferta de servicii a fost marita cu 4,9%.

In total, Lufthansa si Swiss au intampinat la bordul avioanelor lor peste 70 de milioane de pasageri, in crestere cu 12,2% fata de anul precedent. SWISS a contribuit la atingerea acestui rezultat cu peste 13 milioane de pasageri. Numarul de zboruri a crescut pana la un total de 830.819, ceea ce reprezinta cu aproape 11% mai mult fata de 2007.

Lufthansa Cargo a transportat aproximativ 1,7 milioane de tone de bunuri, adica cu 6% mai putin comparativ cu situatia anului trecut.