Compania aeriana low cost Wizz Air a inregistrat in primul trimestru al acestui an o crestere a numarului de pasageri din si catre Romania de peste 100%, de la 153.000 de pasageri in primele trei luni ale anului trecut, pana la 313.000 pasageri in perioada similara a lui 2009.
Gradul mediu de ocupare al aeronavelor operatorului cu tarife scazute easte similar cu cel din primele trei luni ale anului trecut, de 85%. “Unele dintre cele mai solicitate destinatii au fost si anul acesta Roma, Londra, Barcelona, Bruxelles, Dortmund si Valencia. Germania si Spania sunt tari unde activeaza foarte multi romani, fie in interes de lucru, fie la studii. Este firesc sa inregistram un trafic mai crescut pe rutele de legatura cu aceste tari, foarte multi revenind in tara cu ocazia sarbatorilor de Paste”, a declarat, pentru Wall-Street, Natasa Kazmer, director de Comunicare si Relatii Publice in cadrul Wizz Air.

Astfel, numarul transportat de compania low cost in perioada Sarbatorilor de Paste a fost de 13.000 de pasageri, dublu fata de anul precedent. Criza economica, dar mai ales deprecierea leului au fost cele mai importante dificultati pe care Wizz Air le-a intampinat in primele trei luni ale anului.

“Compania noastra nu este imuna la criza internationala, deprecierea dramatica a leului (cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut) a creat presiune asupra rezultatelor noastre financiare, in conditiile in care, desigur, tarifele noastre au fost pastrate la un nivel la fel de scazut. In aceasta perioada, pasagerii sunt si mai atenti la preturi decat in alte situatii”, a mai declarat oficialul Wizz Air.

In aceste conditii, Wizz Air este singura companie aeriana low cost care inregistreaza o crestere atat de rapida, dublandu-si capacitatea de transport in primul trimestru al anului, in timp ce competitorii pierd sau se mentin cu greu pe segmentul de volum.

Cel mai elocvent exemplu este cel al companiei italiene My Air care a transportat 65.000 de pasageri in primele 3 luni ale lui 2009 pe rutele din si catre Romania, in scadere cu peste 15% fata de anul precendent cand transportase circa 77.000 de persoane.

Nici liderul ultimilor ani de pe piata locala de tarife scazute nu a avut cel mai bun inceput de an, reusind o crestere de doar 10% a numarului de pasageri, de la 182.000 in primul trimestru din 2008, pana la 201.000 in perioada ianuarie-martie 2009.

Wizz Air a intrat pe piata din Romania in iulie 2006 si a stabilit prima baza operationala in Bucuresti in iunie 2007 si a doua la Cluj, in mai 2008. Cea de-a treia baza a fost deschisa la Timisoara in februarie 2009.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri