Astfel, numarul transportat de compania low cost in perioada Sarbatorilor de Paste a fost de 13.000 de pasageri, dublu fata de anul precedent. Criza economica, dar mai ales deprecierea leului au fost cele mai importante dificultati pe care Wizz Air le-a intampinat in primele trei luni ale anului.
“Compania noastra nu este imuna la criza internationala, deprecierea dramatica a leului (cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut) a creat presiune asupra rezultatelor noastre financiare, in conditiile in care, desigur, tarifele noastre au fost pastrate la un nivel la fel de scazut. In aceasta perioada, pasagerii sunt si mai atenti la preturi decat in alte situatii”, a mai declarat oficialul Wizz Air.
In aceste conditii, Wizz Air este singura companie aeriana low cost care inregistreaza o crestere atat de rapida, dublandu-si capacitatea de transport in primul trimestru al anului, in timp ce competitorii pierd sau se mentin cu greu pe segmentul de volum.
Cel mai elocvent exemplu este cel al companiei italiene My Air care a transportat 65.000 de pasageri in primele 3 luni ale lui 2009 pe rutele din si catre Romania, in scadere cu peste 15% fata de anul precendent cand transportase circa 77.000 de persoane.
Nici liderul ultimilor ani de pe piata locala de tarife scazute nu a avut cel mai bun inceput de an, reusind o crestere de doar 10% a numarului de pasageri, de la 182.000 in primul trimestru din 2008, pana la 201.000 in perioada ianuarie-martie 2009.
Wizz Air a intrat pe piata din Romania in iulie 2006 si a stabilit prima baza operationala in Bucuresti in iunie 2007 si a doua la Cluj, in mai 2008. Cea de-a treia baza a fost deschisa la Timisoara in februarie 2009.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: