Grupul spaniol Iberia anunta reduceri semnificative de costuri dupa ce a raportat pierderi nete de 92,6 milioane euro in primul trimestru al anului, fata de 0.4 milioane euro cat au fost pierderile raportate in primele trei luni din 2008.
Problemele cu care se confrunta grupul spaniol sunt cauzate de scaderea dramatica a cererii pe fondul crizei economice mondiale.

Planul de reducere a costurilor, care va fi aplicat imediat, va permite companiei aeriene sa diminueze pierderile cu 110-125 milioane euro in 2009. Planul prevede si o reducere a investitiilor in valoare de 80-90 milioane euro, conform oficialilor operatorului spaniol.

De asemenea, nu vor fi reinoite contractele angajatilor carora le vor expira acordurile pe termen limitat si toate angajarile vor fi inghetate.

In plus, grupul spaniol va retrage din operare cinci aeronave Airbus A320s si va amana livrarea de noi aeronave.

Veniturile raportate de operatorul aerian in primul trimestru al anului ai scazut cu 16%, pana la 1,01 miliarde euro, in speciala din cauza declinului inregistrat de cererea pe piata interna.

Gradul de ocupare al aeronavelor Iberia a scazut cu 2,9% in T1, pana la 76,5%.

In 2009 compania si-a redus numarul de zboruri interne in favoarea celor de durata lunga, in special in America Latina.

Iberia a fuzionat anul trecut cu operatorul britanic Britsh Airways, air compania care se va forma in urma acestei fuziuni va devein a trei mare linie aeriana mondiala din punct de vedere al veniturilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri