"In urmatorii ani vom investi 45 de milioane euro in Aeroportul International George Enescu-Bacau. Contractul de concesiune a fost semnat si se vor realiza reparatii la pista de decolare-aterizare, extinderea platformelor in vederea asigurarii spatiilor de parcare si operare la sol a aeronavelor, realizarea unui nou terminal, precum si asigurarea sistemului de operare pentru bagaje la plecari si sosiri. O alta investitie in valoare de 10 milioane de euro a companiei este constructia unui nou terminal plecari pe Aeroportul International Aurel Vlaicu", a spus Racaru.

Acesta a adaugat ca primele cinci avioane, proprietate personala, Boeing 737-800 si Boeing 737-900, comandate in 2008, in valoare totala de circa 150 milioane dolari, vor intra in posesia Blue Air in 2013, restul de opt aeronave fiind achizitionate in leasing operational.

"Boeing 737-900ER are costurile per calatorie mai scazute cu 6% si costurile operationale per scaun si mila mai mici cu 4% fata de modelele concurente. In plus, este cu 4,340 kg mai usor. Cele cinci avioane cu comenzile amintite vor fi livrate in urmatorii ani. Blue Air incepe treptat innoirea flotei si, mai mult, cresterea numarului de aeronave. Cand vor expira contractele pentru modelele vechi, in urmatorii ani, modelele achizitionate vor fi numai din cele noi", au spus reprezentantii companiei.

O masura de reducere a costurilor luata la Blue Air a fost operarea de aeronave Boeing de noua generatie. Inca de anul trecut, compania a intrat intr-un proces de investitii si anume de reinnoire a flotei.

Primul Boeing 737-800 Next Generation s-a alaturat celorlalte aeronave Boeing 737, in luna iulie 2008.

Urmatoarea aeronava 737-800 a devenit activa pe zborurile Blue Air incepand cu luna decembrie a anului trecut, iar la inceputul anului 2009 si cel de-al treilea avion s-a adaugat flotei.

"Aceasta decizie a fost luata deoarece avioanele Boeing 737-800 sunt in conformitate cu strategia noastra de dezvoltare, care include introducerea de noi curse si frecvente, iar acestea trebuie sustinute de un avans tehnologic bazat in principal pe un consum redus de combustibil. Aceste aeronave de capacitate mai mare vor putea prelua fluxul crescand de pasageri ce aleg zborurile companiei Blue Air, iar nu in ultimul rand, seria Next Generation reduce emisiile de CO2 cu pana la 4 %, aducand considerabile beneficii economice si de protectie a mediului inconjurator", a explicat Gheorghe Racaru.

De asemenea, Blue Air efectueaza servicii de transport aerian pentru Posta Romana, prin construirea unei platforme de schimb aeriene pe Aeroportul International Henri Coanda si pe Aurel Vlaicu, valoarea contractului fiind de 44,84 milioane euro fara TVA.

Compania intentioneaza sa lanseze, in acest an, 13 destinatii noi in orarul de vara. Destinatiile noi cele mai solicitate sunt Sibiu - Roma, Sibiu - Milano, Bucuresti - Catania, Constanta - Bruxelles, Bucuresti - Salonic, Bucuresti - Paphos, Bucuresti - Napoli, Paphos - Salonic, Bacau - Bolonia, Bacau - Milano, Bacau Londra(Luton), Bacau - Valencia si Arad - Reus.

Situatia economica actuala nu are in prezent efecte negative in activitatea Blue Air, iar pana in prezent compania nu a suferit o scadere a gradului de ocupare.
Gheorghe Racaru declara, in februarie, ca Blue Air estimeaza afaceri de 150 milioane de euro in 2009 si o crestere de 25% a numarului de pasageri transportati, respectiv 1,5 milioane. Pentru acest an, Blue Air anticipeaza un total de 1.500.000 de calatori.

Blue Air are capital 100% privat romanesc. Compania este autorizata sa efectueze zboruri regulate interne si internationale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere, zboruri internationale de pasageri de tip charter si transporturi cargo.