Proiectul de reabilitare a aerogarii prevede realizarea unei anvelope unice care va imbraca cele cinci cladiri deja existente.

"Anvelopa unica va imbraca cele cinci cladiri, astfel aeroportul va arata ca o aerogara moderna. Se vor crea si extinderi pe 10.000 de metri patrati, spatii ce vor fi destinate agentiilor de turism, bancilor, dar si spatii de alimentatie publica. Aeroportul se va dezvolta pe structura celor doua corpuri principale: corp de sosiri si corp de plecari. Partea din fata va fi amenajata peisagistic si functional si va contine o tabela de sosiri-plecari si o fantana arteziana”, a declarat Ion Prioteasa, citat de NewsIn.

Potrivit acestuia, in timpul acestei saptamani, se vor deschide ofertele pentru investitia privind reabilitarea Aeroportului International Craiova.

„Firme foarte mari din tara sau strainatate sunt interesate de aceasta investitie. Este vorba de 27 de firme care vor sa modernizeze aeroportul peste pragul caruia au trecut anul trecut 20.000 de pasasgeri”, a mai spus Ion Prioteasa.

Consiliul Judetean Dolj a mai investit si 2 milioane de lei vechi in reabilitarea pistei, prin inlocuirea a jumatate din dale si marcarea pistei de aterizare.

"De-a lungul timpului, unii dintre piloti ne spuneau ca parca aterizeaza pe un drum de tara. Asa cum remarcati, pista a avut parte de o investitie de 2 milioane de lei, prin care s-a injectat un mastic special printre dale, iar, unde a fost cazul, au fost schimbate. Pista este marcata, aeroportul este complet inchis si avem si camere de supraveghere asa cum o cere manualul”, a declarat, luni, presedintele Consiliului Judetean Dolj, Ion Prioteasa, pe pista aeroportului International din Craiova, unde s-a deplasat pentru a verifica finalizarea lucrarilor de reabilitare a pistei.

Potrivit acestuia, in prezent se lucreaza la asamblarea Instrument Landing System (ILS), un sistem care va facilita aterizarea avioanelor atunci cand, din cauza conditiilor meteo nefavorabile, vizibilitatea este redusa.

"Este vorba de un instrument de doua milioane de euro si care este implementat direct aici in pista si care va face ca aterizarea avionelor sa fie facuta in conditii de vizibilitate si in conditii nefavorabile asa cum noi am avut probleme in acest an. In cateva dimineti nu s-a putut decola sau ateriza din cauza cetii. Avem cel mai modern echipament si saptamana viitoare ii vom face receptia finala”, a declarat Ion Prioteasa.

Directorul Aeroportul din Craiova, Mircea Dumitru, a declarat ca, odata cu implementare sistemului ILS, aeronavele vor ateriza pe aeroport la o distanta optima de 300 de metri fata de pragul pistei si vor avea la dispozitie circa 2.200 de metri pentru a executa manevrele de aterizare.