"In prezent colectam informatiile de la resturile epavei, cerem date despre pilot de la Aeroclubul Roman. Vom asculta si convorbirea radio. Vom analiza documentele aeronavei, modul in care s-au facut verificarile si pregatirea aeronavei pentru zbor. Ancheta poate dura cateva luni, dar noi vrem sa o finalizam mai repede. Intr-o saptamana, doua, vom face un raport preliminar, cu primele concluzii ale accidentului", a spus Mircea Ciuca, citat de NewsIn.

Potrivit acestuia, este prea devreme pentru a spune exact ce s-a intamplat acolo.

"Luam in calcul toti factorii potentiali care ar fi putut determina producerea accidentului. Este posibil sa ne confruntam cu o problema tehnica. Important este sa culegem cat mai multe informatii", a adaugat Ciuca.
Catalin Prunariu, inspector de zbor in cadrul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, prieten cu Mihai Dobre, a spus ca a vorbit cu acesta cu 5 secunde inainte sa moara, prin radio, iar Mihai i-ar fi spus ca suspecteaza o defectiune tehnica la aparatul de zbor.

"Zburam de noua ani impreuna, cam de cand a inceput el sa zboare. Am vorbit cu el cu cinci secunde inainte sa moara, prin radio. Il urmaream cu totii prin punctul de control al zborului. Mihai suspecta o defectiune tehnica si am incercat sa-i dam variante alternative sa se redreseze, dar, din pacate, nu a mai avut timp", a declarat Catalin Prunariu, fiul astronautului Dumitru Prunariu.

De asemenea, Catalin Prunariu a precizat faptul ca Mihai Dobre nu era casatorit si nici nu avea copii, dupa cum s-a vehiculat in presa, "era el insusi un copil".

Mihai Dobre, pilotul care a murit, vineri seara, era comandantul aerodromului din Clinceni din 2008, avea 1.000 de ore de zbor si a fost de trei ori campion national la acrobatie aeriana, a declarat directorul Aeroclubului Roman, George Rotaru. Avionul pe care il pilota Mihai Dobre era un avion de inalta acrobatie, produs in Germania, model Extra 300 L, cu foarte multe ore de zbor, a precizat directorul Aeroclubului Roman.

"Se pare ca a fost o defectiune tehnica, si anume o blocare de comenzi. Inainte de decolare, s-a efectuat controlul tehnic al avionului de mici dimensiuni, conform procedurilor normale", a precizat Rotaru.

Accidentul de vineri seara de la Clinceni-Ilfov s-a produs dupa ce avionul pilotat de Dobre - model Extra 300 L, de tip agrement - a intrat in vrie si s-a prabusit la 10 minute de la decolare.

"Comandantul aerodromului Clinceni, Mihai Dobre, efectua o acrobatie, iar dupa ce a facut o figura nu a mai putut redresa avionul de mici dimensiuni si a intrat pur si simplu in pamant. Acesta efectua un antrenament de pregatire pentru mitingul de Ziua Copilului care trebuia sa aiba loc la Clinceni sambata", a declarat directorul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, Adrian Vasilache.

Se pare ca Mihai Dobre nu a mai putut redresa avionul si s-a prabusit la aproximativ un kilometru de pista, a mai precizat Vasilache. Din cauza acestui accident, mitingul aviatic programat pentru sambata a fost contramandat.