Agentiile Paralela 45, Marshal Turism, Eximtur, Happy Tour si alti granzi ai turismului au hotarat sa protesteze fata de atitudinea fostului presedinte ANT dar si fata de conditiile oferite de organizatorul evenimentului, Romexpo. Desi ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania) este co-organizator al manifestarii - programata sa se desfasoare in perioada 20 - 23 octombrie 2005 la Complexul Expozitional Romexpo - , o parte din membrii sai considera ca participarea la targ este - la aceasta editie - inoportuna, date fiind conditiile oferite.

Taxa de "protectie"

Alin Burcea, proprietarul agentiei Paralela 45 sI initiatorul acestui boicot, ne-a declarat ca: ¬ĄProtestul agentiilor de turism din Romania a fost generat de faptul ca ANT, prin fostul presedinte Marius Crivtonencu, a hotarat sa ocupe 500 mp, din cei 1500 de mp din pavilionul central, de la parter.

In primul rand, consider ca este o lipsa de respect si de bun simt sa nu ii informezi si pe ceilalti co-organizatori. In al doilea rand, este anormal sa ocupi 500 mp, adica 30% din cea mai buna suprafata a Targului, in loc sa lasi agentii economici care platesc bani multi si care doresc sa primeasca vizitatori si sa isi vanda produsele. Este, de asemeni, si un protest la adresa serviciilor Romexpo. Ne deranjeaza faptul ca nu se investeste in promovarea evenimentului si nu avem vizitatori suficienti; nu ni se dau tichete de parcare si suntem nevoiti sa caram zeci de kilograme de materiale de prezentare ca animalele, pana la pavilion (desi este loc suficient pentru parcare). Daca inchiriezi suprafata de la Romexpo, dar vrei sa lucrezi standul cu alta firma, ti se cere o taxa de "protectie" pentru propria firma. Dorim calitate la acest Targ si dorim sa fim respectati ca si co-organizatori. Sper sa ne intelegem pentru viitor, altfel vom gasi alte variante".

Prezenta la targ, strategie de marketing

Cu toate acestea, sunt si agentii mari care au decis sa participe la editia de toamna a targului, pentru a-si prezenta oferta si a castiga noi clienti.

Cristian Mihai Balcescu considera ca, pentru CMB Travel, ¬Ąparticiparea la targurile romanesti de turism reprezinta o componenta importanta a strategiei de marketing. Ca urmare, participarea este planificata si pregatita din timp cu eforturile si costurile de rigoare. Deci, numai evenimente exceptionale ne-ar putea determina sa renuntam la a ne prezenta in fata potentialilor cumparatori. Nu credem ca ne aflam in fata unor evenimente exceptionale, deci, participam".