In 2003, hotelul Marriott din Capitala a trecut la un brand superior din cadrul lantului: JW Marriott. Nu a fost o simpla schimbare de nume, ci o sporire a numarului serviciilor oferite, urmata de cresterea numarului de clienti. Inceputa prin introducerea de plante verzi, umbrele si conexiune la internet de mare viteza in toate camerele, continuata cu muzica de harpa la micul dejun si sampanie oferita tuturor oaspetilor in momentul in care sosesc la hotel, rebrandarea se termina abia in acest an, prin schimbarea saltelelor si a pernelor, pentru ca oaspetii sa doarma mai bine.

“Foarte multi din clientii nostri sunt americani, si ei au apreciat cel mai mult accesul non-stop la business-center, unde au la dispozitie servicii de secretariat si la executive lounge, un salon unde pot savura gustari calde si reci, dar si bauturi, lucruri de care nu puteau beneficia din plin din cauza diferentei de fus orar”, precizeaza Dina Litzica, PR manager la JW Marriott. De asemenea, au fost schimbate produsele cosmetice din bai si a fost introdus serviciul de valet, care poate merge sa cumpere ziare sau poate servi masa in camera, gratuit pentru toti oaspetii hotelului.

Ca schimbarea a fost un lucru bun, o dovedeste cresterea semnificativa a cifrei de afaceri: de la 25,2 milioane euro in 2003, la 29,2 milioane euro in 2004. Din ce in ce mai multe hoteluri din Bucuresti opteaza pentru apartenenta la un lant international. Principalul motiv pentru care hotelurile se adapostesc sub umbrela unui mare brand este unul pur economic: cele mai multe nu au capacitatea de a se promova si a se vinde pe o piata concurentiala, plus ca, nefiind de obicei un jucator important, nu au prea mare putere de negociere, deci nu pot reduce costurile. Ca parte a unui lant international, beneficiaza de relatiile acestuia cu marile corporatii multinationale, de sistemul de vanzari pe site-ul acestuia si de metode verificate pentru optimizarea veniturilor. Pe scurt, o franciza internationala atrage dupa sine o crestere deloc neglijabila a veniturilor, acesta fiind motivul pentru care 25-30% din cele 150.000 de hoteluri din Europa si 80% din unitatile din Statele Unite fac parte dintr-un lant.

Citeste si:

“Prin intermediul acestui brand international, vom contribui la cresterea circulatiei turistice si de afaceri spre Romania.” Paul Marasoiu,
reprezentantul Golden Tulip in Romania

Lantul cu cea mai rapida expansiune in Romania este in acest an Golden Tulip. In luna septembrie a.c., doua noi hoteluri s-au afiliat brandului olandez, sporind la patru numarul unitatilor din Capitala care poarta acest nume. Golden Tulip Times este clasificat la patru stele, are 70 de camere si patru sali de conferinta, fiind o investitie de circa sase milioane de euro. Deschis in a doua jumatate a acestui an, hotelul apartine Societatii Hoteliere Times, care planuieste sa dezvolte un lant de unitati de cazare sub marca Times Hotel. In viitorul apropiat, SH Times intentioneaza sa achizitioneze doua noi proprietati, un hotel de trei stele in Capitala si unul in nordul tarii, care va fi clasificat la patru stele. “Pentru anul viitor, mizam pe o cifra de afaceri de 2,6 milioane euro si un grad mediu de ocupare de 69%”, spune Otilia Demian, director de marketing si vanzari la Golden Tulip Times. Tot in septembrie, si-a adaugat la firma Golden Tulip si hotelul Skygate, care are 108 camere, amplasat langa aeroportul Otopeni. Deschis in 2001 la nivel de trei stele, hotelul a fost reamenajat pentru a fi clasificat sub noul brand la patru stele, asa ca evident si tarifele s-au majorat.
“Cifra de afaceri a unitatii va creste in 2006 cu 20% fata de anul in curs, urcand la trei milioane euro. De asemenea, gradul de ocupare va creste cu 6%, pana la 72%, iar un aport esential il va avea apartenenta la Golden Tulip”, precizeaza Paul Marasoiu, reprezentantul Golden Tulip in Romania. Un alt argument in sprijinul afirmatiilor de mai sus, ca brandul este esential, este faptul ca toate hotelurile importante care se vor deschide in urmatorii doi ani in Capitala poarta nume celebre. Asadar, vom avea un Novotel de patru stele, un Hyatt de cinci stele in locul actualului Centreville (fostul hotel Bucuresti) si, probabil, alte cateva unitati de trei stele.