Operatorii autohtoni din turism prezenti pe aceasta piata s-au adaptat crizei economice si au venit cu oferte si programe speciale, de exemplu vouchere, de o anumita valoare, pe baza carora clientul a facut cumparaturi la bordul navei.

"Comparativ cu un alt produs clasic de turism, croazierele ofera turistilor conditiile unui hotel de cinci stele si posibilitatea sa viziteze mai multe locatii, fara sa fie nevoiti sa schimbe locul de cazare sau transportul", a spus Luciana Petrescu, citata de NewsIn.

Majoritatea clientilor, peste 75%, au ales croazierele ieftine si medii, cu preturi cuprinse intre 600 euro si 1.500 euro/per croaziera, fara transport.

Cele mai solicitate destinatii au fost Marea Mediterana, Marea Nordului si coastele Norvegiei. Cei cu venituri superioare au ales Caraibe, America de Nord si America Latina, Africa de Sud sau Oceanul Indian. Potrivit reprezentantului Net Worth Advisory, preferintele clientilor s-au adaptat in functie de "marimea bunzunarului".

Pana la sfarsitul anului este de asteptat ca peste 5.000 de romani sa opteze pentru croaziere. In 2008, piata autohtona a croazierelor s-a dublat fata de 2007, inregistrand o valoare de 3 milioane de euro.