Circa 40% dintre cele peste 150 de hoteluri de pe litoralul romanesc s-au inchis la 1 septembrie, circa doua milioane de turisi petrecandu-si in acest an concediile la Marea Neagra, in scadere cu 20% fata de 2008, a declarat purtatorul de cuvant al ANAT, Traian Badulescu.
"In perioada 1-25 septembrie, mai sunt deschise circa 60% dintre toate hotelurile de pe Litoral. 40 de hoteluri sunt permanent deschise, ceea ce face ca litoralul romanesc sa aiba mai multe unitati deschise tot timpul anului decat cel bulgaresc", a spus Traian Badulescu, potrivit NewsIn.

Cele mai cautate destinatii din tara din aceasta vara au fost litoralul romanesc - destinatia numarul 1 a romanilor pe toate segmentele - statiunile balneoclimaterice si statiunile montane.

In ceea ce priveste numarul turistilor romani care au ales destinatii de vacanta in afara tarii, acesta a scazut cu 25% in 2009, comparativ cu cel din anul trecut. "In strainatate au plecat cu circa 25% mai putini turisti fata de anul trecut, cifra ajungand la circa 550.000. In tara, si-au petrecut concediile aproape doua milioane de turisti vara, cu circa 20% mai putin decat anul trecut. Scaderi mai mari au fost pe zona montana", a precizat Badulescu.

Totodata, pe extern, cele mai cautate destinatii au fost Grecia, in special cu zonele Halkidiki, Paralia Katerini (unde multi merg cu automobilul si cu autocarul), urmate de insulele Zakynthos si Corfu, Bulgaria - in special cu Albena, statiunea nr. 1 a romanilor in extern, cu circa 60.000 de turisti -, Nisipurile de Aur, Sunny Beach.

Alte destinatii apreciate de romani au fost Turcia, in special Antalya, destinatia nr. 1 de tip premium a romanilor, Spania, Tunisia, Egipt, Franta si Italia (circuite), Croatia, Cipru, Malta, precum si o noua destinatie pentru acest an, Muntenegru.

Pe litoralul romanesc sunt peste 200 de hoteluri si vile. Din cele peste 150 de hoteluri, 60 sunt deja in Programul "Litoralul pentru toti", care cuprinde 7.000 de locuri pe serie (saptamana), a afirmat Traian Badulescu.

"Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT) si Asociatia de Promovare Turistica Litoral Delta Dunarii, prin programele "Litoralul pentru toti" si "Weekend pentru toti la mare", incearca prelungirea sezonului pana la 15 octombrie", a spus Traian Badulescu.
In ceea ce priveste evolutia preturilor practicate de hotelieri de pe litoral de la 1 septembrie, purtatorul de cuvant al ANAT a precizat ca acestea au scazut sensibil, cu 30%, chiar si cu 70%, in cazul programelor speciale.

In prezent, sunt in derulare doua programe cu oferte speciale pentru turistii care vor sa-si petreaca vacanta pe litoralul romanesc, in extrasezon. Unul din aceste programe este "Litoralul pentru toti", desfasurat de Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii, cu sprijinul ANAT si al hotelierilor de pe Litoralul Romanesc, care va avea loc in perioada 11 septembrie - 18 octombrie 2009. Cel de-al doilea este programul "O saptamana la mare", organizat de Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), fiind derulat in perioada 1-30 septembrie 2009.

Reprezentantii institutiilor organizatoare au declarat, in 25 august, pentru NewsIn, ca aproximativ 70% dintre biletele aferente primei saptamani (seria I) din programele "Litoralul pentru toti" si "O saptamana la mare" au fost vandute pana la acea data.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri