Potrivit studiului, peste jumatate din rezervarile facute online pe site-ul www.viaromania.eu au fost pentru Mamaia, statiunea conducand detasat in top-ul preferintelor. Doar 10% dintre turisti au ales statiunea Venus si doar 9,8% au facut o rezervare online la hotelurile din Neptun-Olimp.

In preferintele turistilor urmeaza in ordine statiunile Eforie-Nord (6,3%), Saturn (5,9%), Cap-Aurora (4,3%), Jupiter (3%) si Costinesti (2,9%). Restul statiunilor (inclusiv orasul Constanta) au contorizat fiecare mai putin de 1% din rezervarile facute online.

Trebuie avut in vedere faptul ca in Mamaia si Eforie Nord sunt concentrate si cele mai multe dintre hotelurile disponibile in cadrul portalului www.viaromania.eu. Urmatoarele statiuni ca numar de hoteluri disponibile pentru rezervari online fiind Neptun-Olimp, Constanta si Venus.

Turistii au preferat hotelurile de 2 si 3 stele

In ceea ce priveste clasificarea camerelor de hotel rezervate online, cele mai multe rezervari au fost facute la hoteluri de 2 (43,6%) si 3 stele (38,41%), in vreme ce doar 15,2% dintre turisti au ales hoteluri de 4 stele.

Cu toate ca hotelurile de lux au incercat sa compenseze tarifele ridicate cu diferite promotii sau servicii incluse oferite gratuit, mai ales pe sfarsitul de sezon, doar 0,6% din rezervarile facute online pe www.viaromania.eu au fost pentru hoteluri de 5 stele.

Cele mai solicitate hoteluri au fost Fati Club, de trei stele (fostul Complex Mercur-Minerva), Hotel Aurora (doua stele) si Hotel Central (trei stele) din Mamaia, in timp ce majoritatea celor care au ales statiunea Cap-Aurora s-au cazat la Hotel California, clasificat la trei stele. Cele mai multe rezervari in Eforie-Nord au fost inregistrate la Complex Dunarea (trei stele).

Statisticile de mai sus se bazeaza pe rezervarile inregistrate online in perioada mai - septembrie 2009 la un numar de 154 de hoteluri de pe litoral.

In asteptarea ofertelor “last-minute” pentru Revelion

Urmatoarele doua luni vor aduce o scadere pronuntata a numarului de rezervari online marcate in special de terminarea concediilor si inceperea anului scolar, urmand ca piata rezervarilor pe internet sa cunoasca o usoara crestere odata cu apropierea sarbatorilor de iarna si a Revelionului.

Agentii de rezervari ai portalului estimeza ca in acest an romanii vor astepta pana in ultimul moment inainte de a alege unde vor petrece Craciunul si Revelionul mizand pe ofertele “last-minute”. Ca o prima concluzie bazata pe ofertele hotelierilor publicate pana in acest moment pe www.viaromania.eu se observa mentinerea si chiar cresterea usoara a tarifelor la ofertele de Revelion fata de anul trecut.

Portalul de promovare turistica www.viaromania.eu a fost lansat la sfarsitul anului 2007