Este un nou plan de restructurare la JAL in ultimii ani, dupa ce grupul a sacrificat deja mai multe mii de locuri de munca.
In contextul dificultatilor cu care se confrunta compania, afectata de scaderea veniturilor pe fondul crizei, Ministerul Transporturilor a apelat in cele din urma la o comisie de experti.

Specialistii urmeaza sa ajute compania sa se redreseze, in schimbul unei garantii financiare, arata NewsIn.

Planul de restrucutare vine in contextul in care mai multi operatori de transport aerian s-au aratat interesati de preluarea unei participatii la compania japoneza. Dupa Delta Air Lines si American Airlines, ultimul intrat in cursa ar putea fi grupul Air France-KLM, care a inceput discutiile cu JAL pentru preluarea unei participatii, sustine o sursa apropiata dosarului, citata de Les Echos.

Fiecare companie, interesata de destinatiile asiatice ale JAL, in special din China, discuta de o investitie de 200-300 milioane dolari in cadrul Japan Airlines, in schimbul unei participatii minoritare si impartirii codurilor, insa discutia este deschisa si cifrele ar putea evolua, a declarat aceeasi sursa.

Haneda, principalul aeroport intern japonez, este cel de-al treilea din lume ca trafic de pasageri si este in curs de dezvoltare pentru a deveni aeroport international.

JAL pare sa prefere American Airlines, alaturi de care face parte din alianta OneWorld, care mai cuprinde si companiile British Airways si Cathay Pacific.

Insa guvernul japonez ar prefera mai degraba ofertele inaintate de Air France sau Delta, mai stabile din punct de vedere financiar. Ambele companii sunt membre ale aliantei SkyTeam, precum Korean Air si Aeroflot.