"Suntem bucurosi ca am putut sa preluam Romania ca destinatie turistica in cataloagele noastre. Nu ne dorim sa fie o actiune pe termen scurt, adica doar pentru anul 2010, ci sa fie valabila si in anii urmatori", a declarat directorul departamentului de management al produsului din cadrul TUI, Gero Eden.

Acesta a precizat ca reprezentantii TUI se vor intalni mai des cu oficialii romani, pentru a stabili masurile de marketing pe care Romania le va lua pentru promovare in cadrul acestui parteneriat, potrivit NewsIn.

Potrivit reprezentantilor Ministerului Turismului, in cadrul parteneriatul cu TUI, Romania va fi prezenta la cele mai importante targuri de turism din Germania.

Ministrul interimar al turismului, Elena Udrea, a declarat marti ca brosura de promovare a Romaniei prin intermediul turoperatorului german TUI va fi difuzata pe piata peste trei saptamani, ajungand astfel la peste 10.000 de agenti revanzatori cu care colaboreaza operatorul.

Aceasta a precizat ca brosura este valabila pentru sezonul de vara al anului 2010, contine 24 de pagini si va fi editata in 120.000 de exemplare.

Potrivit ministrului, contributia ministerului de resort pentru fiecare exemplar al brosurii este de 83 euro centi, valoare care include creatia, productia si distributia acesteia. De asemenea, Elena Udrea a adaugat ca Romania va incerca sa extinda colaborarea pentru a promova tara ca destinatie turistica si in alte tari in care TUI are reprezenatante.

Udrea a adaugat ca una dintre conditiile TUI pentru parteneriatul cu Romania a fost asigurarea functionalitatii litoralului romanesc pe durata sezonului de vara, adica in perioada 1 mai - 1 octombrie.

Operatorul german TUI a fost prezent in Romania si in anii '70, apoi a revenit in tara intre anii 2003 si 2005, dupa care a decis sa se retraga. Printre motivele invocate de operator pentru retragerea din tara se numara nivelul preturilor de pe litoralul romanesc, calitatea serviciilor autohtone, precum si infrastructura.

Turoperatorul german TUI are o cota de piata de 29% si aproximativ 13 milioane de clienti anual. Compania are 7.000 de angajati si aproximativ 1.800 de agentii de turism proprii. TUI Germania este filaiala concernului TUI Travel PLC, cel mai mare concern de turism din lume, care are peste 45.000 de angajati si un profit net de peste 18 miliarde de euro.