Anul 2007 a fost anul cu cea mai mare crestere din ultimii trei ani, cu un avans de 33%, in timp ce anul trecut piata aeriana locala a crescut cu 22%.

Conform aceluiasi studiu, Bucurestiul deserveste 75% din traficul local de pasageri, 6,7 milioane de persoane in 2008, dar ramane totusi in urma aeroporturilor din tarile vecine: Praga (12,6 milioane pasageri), Varsovia (9,4 milioane pasageri) si Budapesta (8,4 milioane pasageri).

Aeroporturile din Romania au un nivel scazut de integrare in cadrul infrastructurii regionale.

Aeroporturile mai mici au o pondere mai mare a veniturilor din activitati non-aviatice. Astfel, 87% din veniturile Aeroportului Mihail Kogalniceanu provin din activitatile non-aviatice, in timp ce in cazul Aeroportului Stefan cel Mare din Suceava ponderea este de 75%.

In cazul Aeroportului Otopeni, 22% din venituri provin din servicii non-aviatice.

Spre deosebire de aeroporturile mici, aeroporturile mari nu isi mai gestioneaza singure activitatile de handling.

Studiul A.T. Kearney arata ca in aeroporturile analizate exista potential de dezvoltare a serviciilor oferite pasagerilor. Aeroportul cu cele mai putine servicii oferite este cel din Arad, in timp ce Aeroportul Transilvania din Targu Mures dispune de toate tipurile de servicii: rent a car, agentie de turism, punct de informatii, schimb valutar si farmacie.

Cele noua aeroporturi care au fost analizate in cadrul studiului sunt Aeroportul din Arad, Aurel Vlaicu, Henri Coanda, Aeroportul din Cluj-Napoca, Mihail Kogalniceanu, Aeroportul din Sibiu, Stefan cel Mare, Aeroportul Transilvania si Aeroportul Traian Vuia.

Citeste si: Zboruri comerciale doar pe Otopeni din 2012?

Zboruri comerciale doar pe Otopeni din 2012?

Zboruri comerciale doar pe Otopeni din 2012?