Potrivit ANAT, toate tarile dezvoltate turistic din jurul Romaniei au avut si au fonduri de promovare mult mai mari: Bulgaria (4 milioane de euro in 2009, dar tara este mai mica de doua ori decat Romania), Croatia (30 de milioane de euro pentru 2010), Turcia (100 de milioane de dolari pentru 2010), Grecia (57,8 milioane de euro) sau Austria (32 milioane de euro).

Pe de alta parte, turismul genereaza procente importante din PIB-ul tarilor vecine, care au stiut sa promoveze aceasta ramura: Grecia - 15%, Ungaria - 9%, Croatia - 22%.

ANAT considera totodata ca, fara promovare, turismul romanesc ramane in criza.

"Este absolut necesar ca Romania sa-si promoveze constant imaginea de destinatie atractiva, cu produse turistice variate si accesibile, in vederea constientizarii pietei interne si internationale cu privire la oferta romaneasca de turism. Aceasta promovare se poate realiza in primul rand prin campaniile externe derulate de autoritatea de turism, sprijinita de organizatiile profesionale si patronale", declara Corina Martin (foto), presedinte ANAT.

De asemenea, ANAT afirma ca toate campaniile de promovare trebuie sa fie constante si coerente.

In acest context, Asociatia considera ca trebuie initiat un plan similar pe alte piete de interes si se arata ingrijorata de faptul ca au fost anuntate sistari ale prezentei standului Romaniei la targuri ale industriei de pe alte piete cu potential.

"Numai printr-o promovare agresiva si cu o prezenta constanta si mereu activa a Romaniei la Targurile si evenimentele internationale de profil putem concretiza etapele preconizate si in Master Plan, pentru a echilibra potentialul turismului intern cu cel al incomingului, pentru intensificarea circulatiei turistice de pe pietele traditionale", mai spun reprezentantii ANAT.