De curand, autotitatile locale au anuntat ca nu mai pot oraganiza evenimetele care au fost incluse si in catalogul celui mai mare tour-operator din lume. “Pe langa plaja, turistii au nevoie de tot felul de eveniment (concerte, expozitii, targuri) care sa ii determine sa aleaga Romania. Din pacate, autoritatile constantene au anuntat ca nu dispun de fonduri pentru a sustine aceste evenimente, incluse si in catalogul TUI”, a declarat, pentru Wall-Street, presedinta ANAT.

Ea a mai spus ca a apelat la sprijinul autoritatilor centrale pentru a aloca fondurile necesare desfasurarii acestor evenimente. “Din pacate, in Romania, turismul nu a fost si nu este o prioritate”, a mai spus sefa ANAT.

Cel mai mare tur-operator din lume, TUI, a reintrodus Romania in catalogul sau anul acesta, dupa 4 ani de absenta.

Catalogul TUI include in mare pachete turistice pe litoralul romanesc. Brosura contine 24 de pagini si este editata in 120.000 exemplare.

Contributia Ministerului Turismului pentru fiecare exemplar este de 83 de eurocenti, inclusiv TVA, valoare care include creatia, productia si distributia tipariturii.

“Primii turisti adusi de TUI in Romania vor veni pe 18 mai, data pana la care speram ca se vor rezolva aceste probleme. Avem emotii in ceea ce priveste acesta colaborare”, a mai adaugat Martin.

Pentru anul acesta Martin estimeaza ca TUI va aduce circa 3.000 de turisti pe litoralul romanesc. “In prezent doar 5% dintre turistii care vin pe litoaral sunt straini. Odata cu revenirea TUI speram ca aceasta pondere sa creasca”.

TUI a parasit Romania in 2007, criticand dur litoralul romanesc.

Conform studiului "Romania vazuta de tour-operatorii germani", realizat de WBF/GTZ Romania, in 2007, lipsa de competitivitate a litoralului romanesc reprezinta motivul pentru care trei din cei mai importanti tour-operatori germani - FTI, Neckermann si TUI au parasit Romania.

Cel mai mare tour-operator revine in Romania. Cum comenteaza jucatorii din piata aceasta decizie?

Cel mai mare tour-operator revine in Romania. Cum comenteaza...