Astfel, Blue Air a decis suspendarea curselor externe cu care opera de trei ori pe saptamana de pe Aeroportul International Cluj- Napoca pe destinatiile Roma si Paris.

Motivul invocat de compania cu tarife scazute a fost nerentabilitatea zborurilor. “Motivul incetarii curselor Cluj-Roma si Cluj-Paris incepand cu 28 martie 2010 este gradul foarte redus de ocupare. Compania a mers timp de cateva luni in pierdere cu aceaste curse, tocmai pentru a se incerca salvarea ei”, au declarat, pentru Wall-Street, oficialii Blue Air.

Cele doua curse introduse in toamna anului trecut vor fi transferate pe aeroportul din Sibiu, incepand din 28 martie.

Pe ambele destinatii Blue Air era concurata de ungurii de la Wizz Air care opereaza in prezent 11 desstinatii din Cluj, iar incepand din luna iunie numarul acestora va ajunge la 15. “Clujul este o destinatie profitabila pentru noi, fiind a doua din Romania in ceea ce priveste numarul de rute, dupa Bucuresti”, a declarat, pentru Wall-Street, Natasa Kamer.

Blue Air sustine totusi ca nu renunta definitiv la ideea de a opera curse internationale din Cluj-Napoca. „Acum se fac studii de piata pentru a se afla ce curse ar fi de interes pentru pasagerii din zona pentru a revitaliza zona Clujului, o piata foarte importanta pentru strategia interna Blue Air”, mai declara reprezentantii companiei.

Din orarul de vara (incepand cu 28 martie) Blue Air va ramane cu o singura ruta, Cluj-Bucuresti care va fi operata de patru ori pe zi.
Compania aeriana low-cost Blue Air a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 140-150 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul 2008, dar sub estimarile initiale de 170 milioane euro.

Linia aeriana a transportat anul trecut 1,7 miloane pasageri, cu un grad mediu de ocupare al aeronavelor de 75%.

Compania aeriana are in prezent 830 de angajati, iar in acest an are in plan o crestere de 30% a numarului de angajati.

Blue Air este o companie cu capital 100% privat romanesc si este autorizata sa efectueze zboruri regulate interne si internationale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere si transporturi cargo.

Flota companiei este constituita in prezent din noua aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 - 300, doua aeronave seria 737 - 400, o aeronava seria 737-500 si trei aeronave 737 - 800 Next Generation, cu capacitati intre 126 si 189 de locuri.