“Cursa de Iasi nu se va mai opera cu siguranta, in timp ce Timisoara este inca sub semnul intrebarii desi mai este putin timp pana la inceperea orarului de vara”, a declarat, pentru Wall-Street, Madalina Cretu (foto), country manager Malev Romania.

In aceste conditii Malev ar putea ramane doar cu cele 45 de zboruri saptamanale in relatia cu Romania operate din Bucuresti, Cluj-Napoca si Targu-Mures catre Budapesta.

Anularea acestor rute confirma odata in plus problemele cu care se confrunta operatorul aerian care, de curand a fost reluat din nou de statul maghiar in schimbul sumei de 93,4 milioane euro.

Ungaria va deveni astfel actionarul majoritar, in locul bancii publice ruse Vnesheconombank. Banca detinea pachetul de control din 2009, dupa ce preluase actiunile vandute in 2007 firmei AirBridge, a lui Boris Abramovici, in cursul celei de-a saptea incercari de a privatiza compania dupa caderea comunismului in 1990.

In cadrul acordului, Vnesheconombank ar urma sa plateasca 32 milioane euro in garantii bancare catre Ungaria si ar urma sa converteasca imprumuturile actuale "relativ nefavorabile" ale Malev in unele purtatoare de dobanzi mici, se mai arata in comunicatul ministerului.

La randul sau, guvernul ungar va implementa un plan major de restructurare, ce va include disponibilizari, in incercarea de a readuce compania pe profit pana in 2012, a precizat ministerul, care l-a reconfirmat in functie pe actualul director general Martin Gauss.

Compania rusa AirBridge va pastra 5% din actiunile Malev.

Principalii competitori ai Malev pe piata locala sunt TAROM, Lufthansa, Air France KLM, Austrian Airlines, British Airways sau Alitalia.