Realizarea liniei de ferryboat s-a facut prin implementarea unui proiect „in oglinda” romano-bulgar finantat din fonduri europene prin Programul Phare CBC 2002.

Costul proiectului pentru partea romana a fost de 4,5 milioane euro, din care 3,30 milioane euro fonduri Phare si 1,20 milioane euro cofinantare din partea beneficiarului.

Principalele lucrari efectuate au vizat amenajarea platformei si rampei auto, lucrari hidrotehnice si constructia cladirilor aferente.

Ferryboatul “Europa”, care va traversa Dunarea, poate transporta 260 de pasageri, 34 de autovehicule si maximum 9 tiruri.

Nava poate fi ancorata in orice port dunarean care dispune de instalatii portuare specifice, avand o autonomie de circa 21 de zile sau 350 Km.

Autovehiculele ce vor fi imbarcate pentru trecerea frontierei de pe malul romanesc pe malul bulgaresc beneficiaza de rampe de imbarcare auto care confera deplina siguranta atat la imbarcare cat si la debarcare.

Proiectul are drept scop promovarea bunei vecinatati si a stabilitatii in zona frontaliera prin construirea unei noi cai de acces intre cele doua tari.