"Partea de fond, mult mai importanta, este un amestec intre lipsa unei mentalitati constructive a investitorilor in turismul romanesc si promovarea turistica fracturata. Am mai spus si, cu riscul de a ma repeta, subliniez faptul ca investitorii in turism din Romania au un singur principiu: profit maxim intr-un timp minim. Sau, mai pe intelesul tuturor, facem plinul in doua luni pentru intreg anul. De aici rezulta preturi mari practicate si investitii marunte in imbunatatirea serviciilor oferite. Cu preturi ca in Grecia, Turcia, Spania sau Portugalia, si cu conditii similare celor din Bulgaria, turismul litoral romanesc are sanse minimale de a-i atrage si fideliza pe straini", se arata in articolul postat de Elena Udrea pe blogul sau.

Ministrul dezvoltarii regionale si turismului este de parere ca problema are o parte contextuala si o parte de fond.

"Contextual, putem vorbi despre nepregatirea hotelierilor de la noi, care nu au avut oferte specifice de Paste (multi dintre ei nici nu si-au deschis portile), de perioada destul de timpurie in care a fost anul acesta Pastele si de apetenta unor romani de a se hrani din «mitul turismului bulgaresc, ieftin si bun». Mit hranit cu o acribie demna de o cauza mai buna de o parte a presei. Cu siguranta altfel ar fi stat lucrurile in plin sezon estival", mai scrie Elena Udrea, citata de NewsIn.

Elena Udrea mai scrie pe blogul sau ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului nu are rol de reglementare asupra preturilor practicate de operatorii turistici si hotelierii romani, ci ceea ce poate face e sa traga un semnal de alarma asupra dezechilibrului existent intre ceea ce se ofera si ceea ce se cere la schimb.

"Dincolo de promovarea pe care o face ministerul si pe care si-o asuma ca atare, cea mai buna publicitate este raportul pret-calitate. Operatorii economici din turism trebuie sa inteleaga ca turismul aduce profit atunci cand clientul este fidelizat, revine si mai aduce si pe altii cu el, nu atunci cand il jecmanesti o data, pentru ca astfel te asiguri ca el nu se va mai intoarce vreodata. Putem face ca bulgarii: preturi mici, conditii proaste.
Putem merge pe modelul turcilor si grecilor: preturi moderate, conditii bune, trebuie insa sa investim in servicii. Putem merge chiar intr-o clasa superioara, dar trebuie sa investim mult in infrastructura", precizeaza ministrul dezvoltarii regionale si turismului.

Ministrul critica in articol atitudinea jurnalistilor fata de promovarea turistica. "O avalansa de stiri aparute in ultimele zile ne spune ca romanii au preferat sa-si petreaca vacanta de Paste in Bulgaria. Mai putine stiri, dar extrem de explicite, ne vorbesc despre „tepele" pe care le-au luat o parte a romanilor care au mers la vecinii de la sud", scrie Udrea.

"Anul trecut, pentru ca se apropia campania electorala, eram infierata pentru diversele campanii derulate, pentru ca, nu-i asa, ce-s alea si la ce ne folosesc? Domnul Vanghelie era chiar decis, in cazul unei victorii a protejatului sau si al domnului Voicu, sa ma arunce in puscarie. Acum, cand banii alocati promovarii sunt mult mai putini, toata lumea ma intreaba de promovare. Cand e nevoie de promovare, cand nu e nevoie, in functie de cum ne cere interesul politic pe care il slujim. Facem o reclama gratuita si desantata (nereala) bulgarilor, ii injuram de mama focului pe ai nostri si ne minunam ca romanii vor sa vada cum e la sud de Dunare. Si, evident, dupa toate astea, vina este a mea. Cu deosebit respect, le transmit unora din presa sa se decida odata ce vor si sa nu mai deseneze sinusoide pe tabla perceptiilor in functie de interesul de moment. Ma bucura ca sunt interesati de turismul romanesc, dar acum este nevoie de o mana de ajutor. In loc sa „toace" numarul mare de romani care au mers in Bulgaria (care se dovedesc a fi vreo 8.000, nu 20.000 asa cum s-a spus), mai bine ar da o mana de ajutor in promovarea programului „Litoralul pentru toti"", mai spune Elena Udrea.

Ministrul turismului adauga la finalul articolului ca este convinsa ca, odata cu „dezghetarea" economiei, va aparea soarele si pe strada noastra litorala.

"Sunt incredintata ca operatorii economici din turismul romanesc vor intelege ca profit se face atunci cand aduci turisti in perioada extrasezon, cu preturi si mai mici, cand oferi alternative de petrecere a timpului liber, altele decat marea sau partia de schi, daca te afli pe litoral sau la munte. Turismul trebuie facut non-stop, „twentyfourseven", cum ii place americanului sa spuna si cum, se pare, incepe sa inteleaga bulgarul", conchide Udrea.