Pentru perioada 2010-2011, linia aeriana mentioneaza ca a elaborat un plan de masuri de crestere a veniturilor si de reducere a costurilor.

“In 2009 am reusit sa reducem costurile materiilor prime si materialelor cu 42% la nivel operational, totalul cheltuielilor cu 17% si sa scadem datoriile companiei cu 19%, achitandu-ne - in acelasi timp - obligatiile catre bugetul de stat”, a declarat directorul general al companiei, Ruxandra Brutaru (foto).

Potrivit Tarom, compania nu are restante la bugetul de stat la 31 decembrie 2009, iar angajamentele pe termen lung ale companiei de natura creditelor externe au scazut in euro cu 25% fata de 2008.

“Anul 2010 a debutat dificil din cauza situatiei economice instabile, a cresterii pretului petrolului fata de 2009, a fluctuatiei cursului de schimb, dar si conditiilor meteorologice din lunile ianuarie - februarie, urmate de norul de cenusa. Cu toate acestea, compania a reusit in ultimele luni sa recastige cota de piata, care in acest moment depaseste 20%, lucru reflectat prin cresterea numarului de pasageri si a veniturilor in trimestrul I, fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce multe dintre cheltuielile de exploatare continua sa scada, o exceptie importanta constituind-o costurile cu combustibilul", a mai spus Brutaru.

Pentru majorarea veniturilor in perioada 2010-201, compania vizeaza cresterea volumului vanzarilor de bilete online pana la 20%, fata de 11%, cat a inregistrat anul trecut, pe fondul cresterii volumului de trafic.

In plus, principalele masuri in scopul reducerii cheltuielilor in 2010-2011 sunt: scaderea costurilor de distributie cu pana la 15%, renegocierea contractelor cu partenerii de business, reducerea costurilor administrative cu personalul prin scaderea costurilor cu deplasarile in interes de serviciu cu 50% si renegocierea contractelor cu centrele de training si cu hotelurile partenere pana la 20%.

De asemenea, Tarom are in plan relocarea agentiilor externe in aeroporturi in vederea reducerii costurilor cu 15% si reducerea numarului agentiilor interne in functie de gradul de profitabilitate al acestora, in vederea reducerii costurilor cu 10%.

Cu o cifra de afaceri de 191,4 milioane euro in 2009, Tarom este transportatorul national al Romaniei care opereaza catre 54 de destinatii in sezonul de vara 2010, acoperind tari din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu.