Programul de fidelizare a fost lansat incepand cu luna iunie a acestui an, pasagerii avand posibilitatea de a-si inregistra, pana la 30 iunie 2010, toate bilete cumparate de la inceputul anului in curs..

Astfel, toti cei care calatoresc in mod frecvent cu linia aeriana, pot zbura pe simulatorul scolii de aviatie Carpatair Flight Training de la Timisoara. “Pasagerii vor putea incerca experienta unui pilot care face trainingul pe simulatorul de zbor. Este vorba de unul dintre cele mai performante simulatoare marca Mechtronix Canada care utilizeaza tehnologie de ultima ora cu inalta fidelitate de simulare si precizie”, a declarat, pentru Wall-Street, Paula Ardelean (foto), vicepresedinte de marketing si vanzari al Carpatair.

Sesiunile se vor desfasura sub indrumarea instructorilor Carpatair, care vor oferi indicatii standard inainte, in timpul si dupa zbor, exact ca si in cazul trainingurilor efectuate pilotilor aflati in pregatire. “Experienta ne-a demonstrat ca si pasagerii sunt interesati de ceea ce se intampla dincolo de usa de la cockpit-urile aeronavelor. De altfel, atunci cand am anuntat infiintarea scolii si achizitionarea noului simulator de zbor, pasagerii nostri, in special cei care zboara cu Carpatair de multi ani, s-au interesat de posibilitatea de a face ore pe simulator”, a mai spus Ardelean.

Punctele pe care pasagerii le primesc pentru zborurile efectuate se calculeaza pentru fiecare segment de zbor si variaza in functie de lungimea segmentului si pretul platit pentru bilet. “Pentru a putea sa isi faca o imagine mai clara a mecanismului de calcul al punctelor am pus la dispozitia clientilor, pe website-ul companiei, un program care simuleaza alocarea punctelor in functie de itinerar si valoarea biletului platit. Punctele acumulate de pasageri vor putea fi folosite, pe langa achizitionarea de bilete gratuite, atat pentru dansii sau pentru membrii familiei sau prieteni, cat si pentru a isi satisface un hobby, cum ar fi o ora petrecuta la mansa unui avion”, a mai explicat reprezentanta Carpatair.

Ce inseamna zborul pe simulator?

In primul rand, fiecare persoana isi va putea alege tipul de avion pe care doreste sa zboare din cele 3 care pot fi configurate in simulatorul Carpatair: Cessna 172-monomotor, Piper PA -34 Seneca-bimotor cu piston sau Beechkraft 200-bimotor turboprop.

Urmatorul pas va fi breefingul, adica pregatirea lectiei de simulator facuta de catre instructorul de zbor. Aici se va stabili misiunea de zbor (aeroporturi de decolare, aterizare, ruta pe care se va zbura, conditiile meteorologice) si se va efecua o prezentare succinta a constructiei aeronavei, a comenzilor de zbor si modul de operare.

Urmeaza familiarizarea pasagerului cu cabina de pilotaj, instructorul ii va face un zbor demonstrativ pentru a vedea in practica manipularea comenzilor in timpul zborului, tehnica de pilotaj. Cu aceasta, partea introductiva ia sfarsit, iar noul pilot poate incepe experienta decolarilor si aterizarilor proprii, asistat de instructorul de zbor. “Instructorii de simulator din cadrul Carpatair Flight training fac parte din echipa operationala Carpatair, sunt piloti de linie care au calificari pentru instructie la sol, pe simulator in zbor. Ei sunt obisnuiti sa instruiasca atat profesionisti, cat si tinerii studenti din cadrul scolii care sunt in pregatire pentru licente de piloti privati PPL (private pilot license)”, mai afirma Ardelean.

Experienta primului zbor

"La primul contact vizual cu echipamentul, multe persoane nu realizeaza cat de aproape de realitate poate fi un zbor realizat pe acest simulator. Abia dupa cateva momente de la contactul cu mansa incep sa simta ca intr-adevar isi iau zborul de pe pista, senzatia desprinderii de la sol este foarte asemanatoare cu cea din realitate, diferente de acum fiind ca in cabina de pilotaj pe pozitia pilotului se afla chiar ei si trebuie sa actioneze comenzile", explica Ardelean.

Maria, o tanara de 28 de ani, din Timisoara, care calatoreste frecvent cu Carpatair, a ales sa isi foloseasca punctele acumulate pentru o ora pe simulator. “Sentimentul de a controla o mansa reala si de a evalua si stabili coordonatele de decolare, zbor si aterizare cu exactitate dau o cu totul alta dimensiune intregii experiente. Inainte de toate este socul de a sta efectiv intr-un cockpit real de aeronava cu intregul panou de control in fata”, declara timisoareanca.

Aceasta a ales sa piloteze un Piper PA, pe vreme innsorita, deasupra Timisoarei. “Proiectiile imprejurimilor sunt atat de apropriate de realitate incat ajungi sa recunosti zone si cladiri din cockpit. Sentimentul a fost unul extraordinar, usor ametitor la inceput pana m-am obisnuit cu panoul de control, insa apoi de totala libertate si control”, mai explica Maria.