„Aceasta ambitie a noastra de a atrage cat mai multi turisti chinezi in Romania trebuie bine pregatita. Este posibil sa agream o lista de tour-operatori care sa ne garanteze turism de calitate. Trebuie sa avem o viziune cel putin regionala si Romania sa intre la pachet cu alte tari din Europa Centrala si de Sud-Est”, a declarat Baconschi, potrivit NewsIn.

El a afirmat ca e mai putin probabil ca un turist sa vina din China special sa viziteze numai Romania.

Conditii dificile pentru tour-operatorii care fac incoming din China

La ora actuala, pot face incoming din China doar agentiile care sunt incrise pe o lista a Ministerului Turismului din Romania si care primesc un fel de acreditare in acest sens - se face o monitorizare foarte stricta a incomingului din aceasta tara. “Pentru fiecare turist care vrea sa vina in Romania, agentiile trebuie sa depuna o garantie (destul de mare) la Autoritatea pentru Straini, garantie care se pierde in cazul in care acestia nu parasesc teritoriul Romaniei. Practic, tour-operatorii trebuie sa garanteze, inclusiv financiar ca acestia se intorc in China. Personal mi s-a parut nebunie curata aceasta procedura si, dupa ce m-am inscris pe lista ministerului , am renuntat”, a declarat, pentru Wall-Street, Simona Veteleanu, proprietarul agentiei de turism TravelBiz.

Profilul turistului chinez: Cu bani si sete de cunoastere

Profilul turistului asiatic este acela de explorator, cu bani, care nu calatoreste singur, ci in grupuri organizate. “Turistul asiatic prefera sa calatoreasca in grup, mai ales in cazul destinatiilor indepartate. Astfel, speram ca de acum inainte, acestia vor include in circuitele lor prin Europa, si Romania”, declara Madalina Pacuraru, managing partner al agentiei de turism HasHas Travel.

Citeste si:

Turistii asiatici ar putea veni in Romania pentru frumusetile naturale, circuitele culturale sau Delta Dunarii. “Circuitele culturale si cele cu finalizare in Delta Dunarii, ar fi principalele atractii pe care chinezii le-ar cauta in Romania”, crede Veteleanu.

In momentul de fata, sunt putin turisti asiatici care vin in Romania special pentru a petrece un sejur aici. Insa, pentru asiaticii care sunt deja in tara noastra, cu afaceri, o vacanta in Romania este atractiva. “Cred ca Romania le poate starnii interesul cu agroturismul, turismul cultural, istoric si cel peisagistic – natural”, este de parere si Pacuraru.

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a lansat, ieri, la Shanghai brandul turistic al Romaniei, cu sloganul "explore the Carpathian garden".

Udrea a lansat la Shanghai brandul turistic al Romaniei

Udrea a lansat la Shanghai brandul turistic al Romaniei

Brandul a fost lansat cu ocazia zilei nationale a Romaniei la Expozitia Mondiala 2010, organizata la Shanghai.

INTREBAREA PENTRU CITITORI: Ce parere aveti despre noul brand turistic al Romaniei?

INTREBAREA PENTRU CITITORI: Ce parere aveti despre noul brand...

Brandul turistic al Romaniei a fost conceput pe baza unei ample cercetari de piata desfasurate in Romania si in cele 8 piete principale pentru turismul romanesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria.

Brandul de tara, prin ochii jucatorilor din turism: Vom vedea efectele peste 5 ani

Brandul de tara, prin ochii jucatorilor din turism: Vom vedea...