Atragerea turistilor printr-o campanie care a inceput cu un scandal de plagiat "nu este cea mai ortodoxa" cale, dar in Romania "s-ar putea sa mearga", comenteaza ironic saptamanalul The Economist, in editia electronica de joi, referindu-se la logo-ul lansat la expozitia de la Shanghai, conform Mediafax.
"A incepe o campanie promotionala cu un scandal de plagiat nu este cel mai ortodox mod de a atrage clientii. Dar in Romania s-ar putea sa mearga", isi incepe articolul The Economist, referindu-se la asemanarea izbitoare dintre logo-ul campaniei de promovare a turismului in Romania, lansat la expozitia de la Shanghai, si cel al unei companii britanice de transport.

Scandalul "frunzei nefericite" intervine la mai putin de o luna de la raportul Comisiei Europene, in care UE a criticat dur reformele juridice si masurile anticoruptie din Romania, avertizand Guvernul ca isi incalca angajamentele asumate la aderare, in ianuarie 2007, subliniaza publicatia.

Vezi cine ar trebui sa plateasca pentru frunza din brandul turistic

Acest lucru poate explica reactia ministrului Elena Udrea, care a decis sa inghete platile catre compania responsabila de crearea logo-ului pana la rezolvarea situatiei (desi imaginea va continua sa fie folosita pentru moment, comenteaza saptamanalul britanic).

"Nimeni nu a sugerat ca forte lugubre au lucrat in scandalul privind turismul", continua The Economist, adaugand ca ministrul a insistat ca licitatia a fost transparenta si legala si ca firma THR-TNS a castigat contractul pentru ca oferta sa a fost cea mai ieftina.

Confruntata cu criticile privind risipirea banilor intr-o perioada de austeritate, in care tara a contractat un imprumut de 20 de miliarde de euro de la FMI, Banca Mondiala si UE, Udrea a declarat ca aceasta campanie nu este numai despre logo-uri si sloganuri, ci include si cercetari in strainatate pentru a ajuta la dezvoltarea turismului in Romania. In ceea ce priveste scandalul de plagiat, ea a adaugat: "Promoveaza brandul intr-un mod pe care nu ni l-am fi permis".
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri