"A incepe o campanie promotionala cu un scandal de plagiat nu este cel mai ortodox mod de a atrage clientii. Dar in Romania s-ar putea sa mearga", isi incepe articolul The Economist, referindu-se la asemanarea izbitoare dintre logo-ul campaniei de promovare a turismului in Romania, lansat la expozitia de la Shanghai, si cel al unei companii britanice de transport.

Scandalul "frunzei nefericite" intervine la mai putin de o luna de la raportul Comisiei Europene, in care UE a criticat dur reformele juridice si masurile anticoruptie din Romania, avertizand Guvernul ca isi incalca angajamentele asumate la aderare, in ianuarie 2007, subliniaza publicatia.

Vezi cine ar trebui sa plateasca pentru frunza din brandul turistic

POLL: Cine ar trebui sa plateasca pentru frunza din brandul turistic?

POLL: Cine ar trebui sa plateasca pentru frunza din brandul turistic?

Citeste si:

Acest lucru poate explica reactia ministrului Elena Udrea, care a decis sa inghete platile catre compania responsabila de crearea logo-ului pana la rezolvarea situatiei (desi imaginea va continua sa fie folosita pentru moment, comenteaza saptamanalul britanic).

"Nimeni nu a sugerat ca forte lugubre au lucrat in scandalul privind turismul", continua The Economist, adaugand ca ministrul a insistat ca licitatia a fost transparenta si legala si ca firma THR-TNS a castigat contractul pentru ca oferta sa a fost cea mai ieftina.

Confruntata cu criticile privind risipirea banilor intr-o perioada de austeritate, in care tara a contractat un imprumut de 20 de miliarde de euro de la FMI, Banca Mondiala si UE, Udrea a declarat ca aceasta campanie nu este numai despre logo-uri si sloganuri, ci include si cercetari in strainatate pentru a ajuta la dezvoltarea turismului in Romania. In ceea ce priveste scandalul de plagiat, ea a adaugat: "Promoveaza brandul intr-un mod pe care nu ni l-am fi permis".