Privita din exterior, nava pare un Guliver ratacit printre vaporasele ruginite si maldarele de fiare vechi din port, iar din interior ai senzatia ca un hotel de cinci stele tocmai “a intrat la apa”. Cazino, restaurante, sala de conferinte, piscina, centru spa, bilioteca sunt atractiile care ii fac pe turistii amatori de astfel de vacante sa plateasca intre 800 si 4.500 euro pentru a-si petrece, in cazul de fata, 7 nopti pe luxosul vas. Pe langa pretul vacantei, turistii mai trebuie sa plateasca si circa 10 dolari pe zi, bacsis (pe vasele de croaziera toate paltile se fac in dolari).

“Daca rezervarea este facuta in timp util, adica cu cel putin trei luni inainte de croaziera, pretul unui pachet de 7 nopti pe Pacific Princess incepe de la 800 euro. In functie de facilitatile pe care le doreste clientul, aceeasi vacanta poate ajunge pana la 4.500 de euro”, spune Daniela Toncu, business development executive al Happy Tour, reprezentant exclusiv pe piata romaneasca pentru companiile de croaziera Princess Cruises si Cunard Cruises.

Ca si in cazul altor tipuri de vacante, turistii romani nu aleg cea mai ieftina varianta atunci cand isi achizitioneaza o croaziera. “Este interesant ca turistii romani nu prea aleg cabinele interioare, fara balcon, care sunt si cele mai ieftine. Ca si trasee, romanii prefera croazierele europene, in special pe Mediterana de 7 pana la 10 zile”, mai spune reprezentanta Princess Cruises.

Media de varsta a turistilor romani ce prefera sa plece intr-o croaziera este de 35 - 40 de ani, iar foarte multi dintre acestia revin pentru alte croaziere. “Exista mentalitatea ca pe un vas de croaziera te plictisesti si de aceea este potrivit doar celor mai in varsta. Nu este deloc asa, pe vas sunt atractii diverse. Cred ca cei care decid sa isi cumperere vacante pe Turcia, all inclusive, se adapteaza foarte bine cu conceptul de croaziera”, mai spune Daniela Toncu.

Citeste si:

Avantajul unei astfel de vacanta mai este si acela ca, nava calatoreste in timpul noptii, cand turistii dorm, iar acestia au toata ziua la dispozitie pentru a vizita diverse porturi. De exemplu, multi dintre cei peste 600 de pasageri de la bordul ambarcatiunii care a acostat pe 11 august in Constanta au ales sa viziteze portul si orasul. “Turistii care doresc sa faca excursii in porturile in care opreste nava pot, fie sa achizitioneza o excursie chiar de pe nava, fie sa mearga pe cont propriu. Singura conditie este sa se intoarca la ora stabilita”, mai explica reprezentanta Princess Cruises.

Traseul croazierei, care include si portul Constanta mai cuprinde si Atena (portul de plecare), Volos, Varna, Odessa, Yalta, Istambul si Venetia (ultima oprire).

Pacific Princess a fost construita in 1971, cantareste 30.200 de tone, are 168 de metri lungime si 25 de metri latime, poate atinge o viteza de 20 de noduri si are sapte punti. Nava va reveni in Portul Constanta pe 16 septembrie.

Moda croazierelor, care a pornit din Statele Unite in anii '70 prin calatorii in Caraibe si Bahamas, iar apoi in Mexic, a cucerit treptat Europa, cu voiaje in Mediterana, Marea de Nord si Marea Baltica, iar apoi catre Oceanul Atlantic.