Noul act normativ privind restructurarea si reorganizarea MDRT modifica si completeaza o hotarare de guvern din 2009 privind organizarea si functionarea institutiei.

"Atributiile ministerului au fost completate prin indeplinirea rolului de autoritate nationala responsabila cu elaborarea, coordonarea si implementarea programului pentru definirea si promovarea brandului turistic national si acordarea avizului tehnic de specialitate pentru programele de formare profesionala aferente profesiilor/ocupatiilor din sectorul turism, hoteluri, restaurante, pentru care exista cerinte speciale la organizarea pregatirii profesionale. La nivelul ministerului, a fost infiintata Directia Generala Turistica, care va gestiona domeniul turismului in integralitatea sa (investitii, promovare, autorizare, control, privatizare si post-privatizare)", se arata intr-un comunicat al MDRT.

Totodata, prin acest act au fost restructurate si desfiintate zece posturi aferente cabinetelor secretarilor de stat, posturi care se adauga celor 158 restructurate in luna mai, conform sursei citate.

Citeste si:

Potrivit proiectului de hotarare de guvern, ministerul va deveni autoritate de implementare a promovarii brandului turistic al Romaniei si va fi singura institutie care acorda avizele pentru formarea profesionala in domeniu, si nu alaturi de ministerele Educatiei si Muncii, precum in prezent.

Brandul turistic al Romaniei a fost lansat la sfarsitul lunii iulie la Shanghai, iar bugetul alocat pentru promovarea acestuia in urmatorii trei ani este de aproximativ 74 milioane de euro, bani din fonduri UE.