Din cele 2,5 milioane de vacante vandute, mai mult de jumatate (peste 1,3 milioane) au vizat litoralul romanesc. Pentru extern s-au vandut 800.000 de pachete, sezonul de vara inregistrand cea mai mare cerere, scrie Mediafax.

"Turismul intern a inregistrat o usoara crestere a numarului de turisti, fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar pentru vacantele in strainatate a fost raportata o stagnare. Referitor la incasari, acestea au scazut insa cu 10-25% pentru toate destinatiile, in conditiile in care majoritatea turistilor au ales pachete mai ieftine si sejururi scurte in destinatii mai apropiate", a declarat presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Corina Martin.

Cele mai mari vanzari au fost inregistrate in sezonul estival, iar pentru perioada de iarna este estimata o crestere a numarului de turisti, in special pe segmentul intern, pe fondul lansarii programului "Inscrieri timpurii".

"Pentru perioada de iarna estimam o crestere a numarului de turisti, mai ales pe segmentul intern, datorita programului «Inscrieri timpurii» si a altor programe speciale, dar si pe extern, datorita ofertelor early booking din ce in ce mai promovate si pentru iarna", a spus Martin.

Programul de inscrieri timpurii a inregistrat o crestere fata de anul trecut, fiind lansat si pentru perioada de iarna, iar pana in prezent s-au vandut aproape 50.000 de pachete prin acest program, fata de circa 30.000 anul trecut.

Citeste si:

"Inscrieri timpurii" cuprinde ofertele a 159 de agentii de turism si 146 de unitati de cazare, comparativ cu anul trecut, cand au fost 90 de agentii, respectiv 83 de unitati de cazare.

La program mai participa 38 de statiuni, dintre care 13 pe litoral, iar restul in tara, cu 15 mai multe decat anul trecut.

In ceea ce priveste incasarile firmelor de turism din acest program, acestea au crescut cu peste 66% in acest an, la 50 milioane de lei.

Per total, in 2010 presedintele ANAT se asteapta ca incasarile agentiile de turism sa ramana in continuare scazute, pentru al doilea an consecutiv, desi numarul de turisti ar putea creste usor in urmatoarea perioada. Potrivit Corinei Martin, 2011 ar putea fi un an al revenirii pentru piata de turism.

"2010 a fost si este un an la fel de dificil ca anul trecut, poate chiar mai greu, fiind al doilea an de criza, al doilea an in care au scazut incasarile, desi initial ne asteptam cu totii sa fie un an al revenirii. In acest an este posibil ca numarul de turisti sa creasca usor, dar incasarile vor ramane scazute. Speram ca 2011 sa fie un an al revenirii, atat pentru turismul intern, cat si pentru outgoing si incoming. Pentru intern ne bazam pe sustinerea campaniilor de oferte speciale si de promovare de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, iar pe incoming, pe debutul in forta al promovarii noului brand turistic al Romaniei", a mai spus Martin.