Aceasta asociere este un pas important in alinierea Aeroportului Henri Coanda la practica europeana de exploatare a spatiilor comerciale din aeroporturi.

In martie 2011, odata cu aderarea Romaniei la spatiul Schengen, este prevazuta finalizarea primei faze a investitiei in spatiile ce fac obiectul asocierii.

Procedura de selectie a ofertelor a fost lansata in noiembrie 2008, avand ca obiectiv principal implementarea unei strategii comerciale functionale si arhitectonice integrate la Aeroportul Henri Coanda in ceea ce priveste activitatile de Travel Food & Beverage si Travel Retail, si sporirea veniturilor non-aeronautice ale CNAB.

„Vor fi folosite subsidiarele locale ale grupurilor Autogrill si Heinemann, ceea ce presupune beneficii directe si imediate pentru economia si forta de munca locala”, a declarat Tudor Jidav, directorul general al CNAB.

In urma asocierii, profiturile CNAB sunt estimate la 3,197 milioane euro in anul 2015, respectiv 5,127 milioane euro in anul 2020.

Indiferent de performanta financiara a asocierii, CNAB va incasa o suma minima, raportata la numarul de pasageri care tranziteaza Aeroportul Henri Coanda de 2,269 milioane euro in anul 2015, respectiv de 2,925 milioane euro in anul 2020.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti asigura managementul si coordonarea operationala a celor doua aeroporturi aflate in zona Capitalei si a fost infiintata prin fuziunea Companiei Nationale "Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti” cu Societatea Nationala "Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu” in februarie 2010.

Citeste si:

Sistemul aeroportuar proceseaza aproximativ 75% din intregul trafic aerian al Romaniei. In 2010, circa 5 milioane de pasageri vor beneficia de serviciile Aeroportului Henri Coanda, alte 2 milioane de pasageri urmand a tranzita Aeroportul Aurel Vlaicu, cifra de afaceri a companiei fiind estimata la 110 milioane euro.

Millenium Pro Design face parte din grupul Heinemann, grup avand o experienta de 117 ani pe piata internationala de vanzare cu amanuntul pentru calatori. Grupul Heinemann isi desfasoara in prezent activitatea in domeniul distributiei de bunuri catre 1.000 operatori duty-free din 70 de tari. In ceea ce priveste vanzarea cu amanuntul, grupul Heinemann este prezent in 47 de aeroporturi internationale din 18 tari, cu un numar de 228 de magazine, avand o suprafata de vanzari de 50.000 mp si un numar mediu de 150.000 de clienti pe zi.

Prezent pe piata din Romania din 2003, Millenium - Heinemann opereaza in aeroporturile din Bucuresti (Henri Coanda si Aurel Vlaicu), Cluj, Timisoara si Sibiu, avand peste 120 angajati. Grupul Heinemann este numarul 1 european si numarul 3 mondial pe piata de Duty-Free si Travel Retail.

Cu o experienta de peste 100 de ani in managementul si dezvoltarea concesiunilor de servicii publice in industria de Travel Food & Beverage, Autogrill a fost primul operator din lume a serviciilor de alimentatie publica si retail in acest sector.

Astazi, Autogrill reprezinta numarul unu mondial in sectorul Travel, avand un portofoliu de peste 350 de marci internationale, nationale si locale, proprii si francizate, fiind prezent pe 5 continente, in 42 de tari si 1.200 locatii.

Compania, listata la Bursa din Milano (Lond Stock Exchange Group), a raportat pentru anul financiar 2009 o EBITDA in valoare de 606.3 milioane euro.