Una dintre provocarile din industria turismului din Romania o reprezinta scaderea preturilor. "In anii anteriori ne-am grabit sa scadem preturile si acum ne confruntam cu dificultate in a le creste", a spus directorul general al Ibis, Calin Ile.
Potrivit unui studiu al firmei Trend Hospitality, gradul de ocupare si venitul pe camera disponibila (revPAR) sunt asteptate sa creasca anul viitor cu sase puncte procentuale, respectiv 2%, dupa ce in 2010 acestea au scazut cu 7%, respectiv 6%, informeaza Mediafax.

"Cel mai lovit segment a fost cel de trei stele pentru ca tarifele au scazut, iar unitatile de 4 si 5 stele au intrat pe «teritoriul» celor de trei stele", a spus Lucian Marinescu, senior associate al Trend Hospitality.

Cererea pentru servicii turistice in Romania va creste cu 7-8% anul viitor, in conditiile in care indicatorii de referinta, printre care si numarul de calatorii, inregistreaza un trend ascendent, mai estimeaza Trend Hospitality.

In ciuda trendului descendent la nivel national, sosirile in Bucuresti au crescut in acest an cu 1,7%, la 930.000, iar innoptarile au avansat usor, la 1,7 milioane.

Reprezentantii mai multor hoteluri din Bucuresti au aratat ca unitatile de cazare pe care le administreaza au inregistrat in ultima perioada o crestere a cererii si ca se asteapta anul viitor la un trend similar.

"Situatia este inca nesigura, insa in ultima luna cererea a crescut, cu toate ca nu este ceva sustenabil. Speram ca in 2011 cererea sa inregistreze o revenire fata de 2010", a afirmat directorul general al hotelului de cinci stele Howard Johnson Grand Plaza, Sonia Nastase.

De aceeasi parere sunt si reprezentantii grupurilor Ibis si Continental, iar directorul general al hotelului de cinci stele JW Marriott, Igael Porecki, considera ca perioada de criza a fost pentru hotelieri "o lectie buna despre supravietuire".

Totodata, reprezentantii firmei de consultanta apreciaza ca oferta de hoteluri pe piata este similara celei de anul trecut.

In prezent functioneaza 1.147 de hoteluri in Romania, majoritatea fiind unitati de 2-3 stele, in timp ce proprietatile de cinci stele sunt slab reprezentate. Din totalul hotelurilor de doua stele, 60% sunt amplasate in statiuni de leisure si balneare.

Din numarul total de hoteluri din Romania, aproape 40% sunt clasificate la doua stele, peste 34% la trei stele, 10,8% la patru stele si doar 1,6% sunt unitati de cinci stele.

Pentru anul viitor, reprezentantii Trend Hospitality apreciaza o crestere a numarului de proiecte hoteliere noi.

"In acest an s-au deschis sapte hoteluri in Romania, dupa investitii totale de 43,8 milioane de euro. Pentru anul viitor au fost anuntate 24 de proiecte hoteliere, majoritatea constructii noi, cu investitii totale de 208,8 milioane de euro, iar peste doi ani ar putea fi deschise 19 unitati noi, care necesita investitii de 286,3 milioane de euro", a mai spus Marinescu.

Referitor la brandurile internationale, pe piata sunt prezente 11 grupuri hoteliere, cele mai multe camere de pe piata revenind lantului Wyndham (1.546), urmat de Accor (1.221). Pe piata mai sunt afiliate hoteluri grupurilor Best Western, Rezidor, Marriott si NH Hoteles.

"Pentru anul viitor, din proiectele care s-au anuntat pana acum, Wyndham isi va creste cota de piata si va ajunge la un numar de 1.808 camere, ca de altfel si Hilton, care va avea 521 de camere noi, si un nou grup regional va intra pe piata, Europa Group, printr-un hotel de 90 de camere", a adaugat Marinescu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri