Luni dimineata, mesaj de la o colega – vezi ca s-a rebranduit Mercador.ro! Intru pe site, este adevarat – Mercador.ro devine OLX.ro. Ridic spranceana stanga si ma indrept catre conferinta de presa organizata de companie pentru a afla de ce are loc aceasta schimbare surprinzatoare a unui brand care a investit, fara indoiala, multe zeci de mii de euro in campanii publicitare, pe toate mediile.

Mercador.ro este deja un brand de notorietate in Romania – are o rima frumoasa (“Intri pe Mercador si gasesti cumparator”), are doua milioane de anunturi, 4,3 milioane de vizitatori lunar, nu poti sa nu te intrebi de ce era necesara aceasta modificare.

Raspunsul este simplu – Olx este o platforma online detinuta de Naspers, din care face grupul Allegro, proprietarul Mercador.ro. Sud africanii au decis schimbarea la nivelul mai multor tari, simultan – Romania a intrat in grup cu Bulgaria, Ungaria, Polonia, Kazakstan si Belarus. Practic, schimbarea de branding a fost impusa.

Atmosfera in cadrul conferintei era amuzant-serioasa. Unii spun ca Olx rimeaza cu pix, cu chix, altii ca are nume de medicament iar altii sunt pur si simplu nedumeriti si spun ca este o modificare cel putin neinspirata.

“Procesul de rebranding se va intampla gradual, o perioada brandurile vor functiona in paralel. Vom investi cat este necesar in campanii TV, online, radio”, asigura Cristina Gheorghitoiu, business manager Olx.ro.

“Tranzitia nu se va face atat de greu precum cred oamenii! Am muncit sa ajungem la acest punct, dar cu ajutorul campaniilor de marketing vom reusi sa impunem si acest brand in piata. Vom investi cat este nevoie, nu banii sunt problema!”, asigura managerul Olx.ro.

Practic, in loc ca brandul sa isi axeze mesajele publicitare pe altceva, se vor axa (cel putin in prima faza) pe procesul de rebranding, absolut inutil – daca nu ar fi “ordinele globale” ale celor de la Naspers. Banii respectivi ar fi putut fi investiti in perfectionarea si dezvoltarea altor procese, cu atat mai mult cu cat Gheorghitoiu subliniaza ca “veniturile sunt incomparabil mai mici decat investitiile”. Ea nu a oferit insa date exacte.

Mai mult, intrebata cand vor ajunge veniturile egale cu investitiile, managerul brandului spune ca “voi raspunde peste un an”.

Procesul de rebranding a inceput inca de acum cateva luni si va fi unul destul de costisitor – iarasi, compania nu a oferit detalii pecuniare. “Ne asumam aceste costuri” este singurul comentariu al managerului.

Intrebata daca s-a facut inainte de rebranding un studiu privind impactul numelui “Olx” printre romani, mangerul a spus ca nu, dar ca daca in America Latina acesta “a prins”, nu vede de ce nu ar prinde si in Romania, in timp.

Pe langa acest rebranding, compania a anuntat ca a scos de pe site bannerele, singura sursa de venit ramasa fiind anunturile platite. Totodata, Olx.ro va optimiza versiunea Web pentru mobil si va lansa noi aplicatii pentru iOS si Android. “Ramane caracterul local, echipa, gratuitatea anunturilor”, asigura managerul companiei.

Reactiile de pe Internet nu sunt in general favorabile schimbarii brand-ului, dupa cum se poate vedea in comentariile primite de bloggerul Marian Craciun.

Principalii concurenti ai Olx.ro sunt Tocmai.ro, Anuntul.ro, precum si Okazii.ro.

Ce parere aveti despre rebranding? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri