Timpul necesar lansarii unui magazin online se poate intinde pe mai multe luni sau chiar un an, in functie de complexitatea, proiectarea si dezvoltarea platformei online. Potrivit reprezentantilor Frisbo, constructia oricarui magazin online, oricat de simplu, are nevoie de cel putin 3 luni.

”Timpul de constructie a magazinului online este luat in calcul de toata lumea. Lucrurile se complica in pragul lansarii, cand, de cele mai multe ori, startup-ul online descopera ca are nevoie de mai mult timp pentru integrarea platformei e-commerce cu un software performant sau ca trebuie sa gaseasca angajati, spatiu de depozitare, ambalaje pentru livrare, linie telefonica, o procedura de preluare a comenzilor, un sistem de ambalare si livrare sau de integrare cu serviciul de curierat”, declara Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Citeste si:

Potrivit lui Colceriu, integrarile cu diverse alte servicii sunt cele mai consumatoare de timp pentru orice startup. Integrarea intr-un software ERP pentru facturare, gestiunea stocurilor si urmarirea comenzilor este intotdeauna consumatoare de timp, insa necesara. Integrarile cu procesatorul de plati online, cu serviciul de curierat, cu un posibil flux de date al furnizorului de marfa sunt alte exemple de integrari specifice unui magazin online care maresc timpul de lansare.

„Chiar daca platformele e-commerce populare, precum Magento, au o parte dintre aceste functii, ele nu sunt adaptate legislatiei din Romania, solicitand dezvoltari ulterioare costisitoare pentru a putea fi utilizate. Integrarea cu solutia de e-fulfillment, care preia tot procesul operational al magazinului, se realizeaza aproape instant. Astfel, timpul total de lansare a magazinului online se reduce cu pana la 50%, limitandu-se strict la constructia site-ului si achizitia primului stoc de marfa”, explica CEO-ul Frisbo.