Campionatul Mondial de Fotbal 2014 face retailerii electroIT “sa-si frece mainile” satisfacuti, vanzarile de televizoare crescand cu ponderi de doua cifre. Profitand de perioada, asistam de asemenea la mai multe campanii de marketing avand ca punct central televizoarele dar si proiectoarele.

“Anticipam vanzari de 3 ori mai mari in aceasta perioada, fata de Campionatul European de Fotbal. Cea mai mare cerere vine pe segmentul televizoarelor cu diagonala mare, procentul acestora in vanzarile totale de televizoare pe durata Campionatelor au o evolutie exponentiala, iar pentru Campionatul Mondial de Fotbal estimam de 4 ori mai multe unitati vandute comparativ cu vanzarile realizate pe durata Campionatului European", spune Lucia Ciuca, director de marketing de la eMag, cel mai mare retailer online din tara.

In perioada Campionatului Mondial, eMag deruleaza campania « Cumpara, Inmulteste, Castiga » in care, pentru prima comanda plasata, cumparatorul primeste 100 de puncte si cate un punct pentru fiecare 10 lei din valoarea totala a comenzii. « Punctele primite pot fi jucate si inmultite, iar fiecare participant la campanie va putea sa urmareasca pozitia pe care o ocupa in clasamentul participantilor. Miza Campionatului care se joaca la eMag este de 90.000 de euro. In plus, fiecare participant este inscris automat in tombola cu premii in carduri cadou si in cursa pentru premiul cel mare - un BMW Seria 3”, mai spune Ciuca.

Cererea a crescut foarte mult pentru diagonalele foarte mari, de peste 55 si chiar 65 de inci.

Dante International, compania sub care activeaza cel mai mare jucator online din Romania, eMag.ro, a generat anul trecut o cifra de afaceri de 188 mil. de euro, in crestere de la 153 mil. de euro in 2012.

Domo, unul dintre principalii retaileri traditionali electroIT de pe piata locala este ceva mai moderat in estimari de crestere ale vanzarilor.

Chiar daca perioada iunie-iulie nu este o perioada de varf pentru vanzarea televizoarelor, campionatele de fotbal (dar si alte competitii sportive) duc la cresterea vanzarilor cu circa 10-15% in numar de unitati si de 5-10% ca valoare, subliniaza Kim Koellner, CEO la Domo. “Anul acesta, un alt factor care contribuie la cresterea vanzarilor este strategia furnizorilor de TV, care au lansat oferte foarte bune, special pentru Cupa Mondiala. Pentru anul acesta, ca urmare a strategiei de pret/promovare implementata pentru seturile TV, asteptam o crestere de 30% a valorii vanzarilor in perioada Cupei Mondiale”, continua el.

In mai, cifra de afaceri a Domo a inregistrat o crestere de 40%, “astfel incat o crestere de 30% pentru TV este de asteptat”. Pentru a sustine aceasta evolutie, in perioada 3-18 iunie, orice client care cumpara din magazinele fizice sau magazinul online al companiei poate participa la tombola Domo Cup.

“In prima parte a campaniei, pe langa multe alte premii, participantii pot castiga o calatorie in Brazilia, iar in cea de-a doua, un frigider Whirlpool plin cu produse Coca-Cola. La cea de-a doua tombola participa doar cei care au oferit raspunsul corect la intrebarea «Cine va castiga Cupa Mondiala?». In cadrul campaniei din perioada 3-18 iunie, pe langa oferte speciale la produse care pot face experienta urmaririi meciurilor mai placuta (nu doar televizoare, ci si aparate de aer conditionat si combine frigorifice), Domo are si o oferta personalizata pentru doamne”.

Consumatorii din Romania cauta ecrane mai mari, rapoartele pietei aratand un trend spre ecrane cu diagonale de la 32 la 40 de inci si chiar mai mari. Se cauta in special televizoare HD si Ultra HD, conform oficialului Domo.

Domo Retail SA a generat in 2013 afaceri de 132 de milioane de euro si pierderi de 9,5 milioane de euro.

Cel.ro, unul dintre principalii jucatori din eCommerce-ul electroIT, compara vanzarile din 2014 cu cele din 2010, cand a avut loc editia precedenta a Campionatului Mondial. “In 2010 in luna iunie numarul de televizoare vandute s-a dublat fata de celelate luni ale anului iar numarul de proiectoare a crescut aproape de trei ori fata de celelalte luni. Mai 2014 a adus doar o crestere relativa de 25% fata de celelalte luni, dar ca numar de bucati vandute de 5 ori mai mult fata de cate televizoare am vandut in iunie 2010”, spune Tiberiu Pop, manager al Cel.ro. “Ne asteptam ca si iunie sa aduca un numar macar la fel de mare de televizoare vandute”.

Suma medie cheltuita de microbistii care comanda de pe Foodpanda in timpul meciurilor se ridica la circa 30 de lei.

Pe segmentul proiectoarelor, luna mai a adus o crestere fata de celelalte luni ale anului, dar ca numar de bucati vandute datele arata ca vanzarile sunt similare cu aceeasi luna a anului 2010.

Cererea a crescut foarte mult pentru diagonalele foarte mari, de peste 55 si chiar 65 de inci, in special pentru televizoarele 3D. “Pentru campionatul mondial venim cu preturi speciale la mai multe Smart Tv -uri de 40 si 42 '' in special de la Samsung si LG. Majoritatea televizoarelor vandute sunt SmartTV-uri”, mai spune Tiberiu Pop.

Corsar Online, companie care opereaza Cel.ro, a raportat in 2013 o cifra de afaceri de 24,6 milioane de euro, in crestere de la 19,5 milioane de euro in 2012.

Nu doar jucatorii din electroIT beneficiaza de pe urma Campionatului Mondial. Microbistii romani care prefera sa urmareasca meciurile acasa, in fata televizoarelor, comanda de cele mai multe ori meniuri de tip fast-food. Reprezentantii Foodpanda, una dintre principalele platforme de comenzi de mancare din Romania, se asteapta la o crestere de pana la 25% a comenzilor pentru shaorma, pizza si mancaruri chinezesti in timpul Campionatului Mondial de Fotbal de anul acesta, din Brazilia.

Suma medie cheltuita de microbistii care comanda de pe Foodpanda in timpul meciurilor se ridica la circa 30 de lei, iar cea mai mare comanda plasata pe platforma in timpul meciurilor s-a ridicat la 120 lei, pentru preparate chinezesti.

„Majoritatea celor care comanda in timpul meciurilor aleg preparate care se potrivesc cel mai bine cu berea, ba chiar, de multe ori, profita de meniurile speciale ale restaurantelor, care includ si bauturi, alaturi de mancare”, declara Dan Macarie, country manager Foodpanda Romania.

Citeste un interviu amplu cu Dan Macarie, pe Wall-Street.ro in care ofera detalii despre piata livrarilor de mancare la domiciliu.

Sursa foto: Shutterstock: Microbisti

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri