Compania chineza Alibaba a lansat in Statele Unite un site de comert online numit 11 Main, piata pe care va concura cu Amazon si eBay, informeaza cotidianul american Wall Street Journal.

Portalul 11 Main, dezvoltat de subsidiarele din SUA ale Alibaba, Vendio si Auctiva, gazduieste peste 1.000 de comercianti online, din categorii diverse, precum imbracaminte, accesorii si bijuterii, decoratiuni, obiecte de arta si produse artizanale. Compania intentioneaza sa creasca numarul de magazine pe platforma 11 Main, potrivit Mediafax.

Alibaba a lansat siteul din SUA in timp ce se pregateste pentru listarea la bursa din New York. Oferta publica initiala prin care compania va intra pe piata de capital americana ar putea fi cea mai mare din istoria SUA. Pe langa lansarea 11 Main, Alibaba a intensificat in ultimul an investitiile in SUA in companii de e-commerce, dar si in alte domenii precum servicii de mesagerie pentru dispozitive mobile.

Construirea unui site de la zero nu va fi usoara, noteaza Wall Street Journal, intrucat consumatorii au deja de ales dintr-o oferta variata, care pe langa Amazon si eBay include startup-uri, precum Gilt Groupe si Etsy, dar si siteuri de comert online ale marilor retaileri, intre care Wal-Mart. 11 Main incearca sa atraga comercianti prin reducerea costurilor acestora. Comisionul perceput, de 3,5%, este la jumatate sau chiar o treime fata de cele ale marilor site-uri de shopping din SUA.

Grija pentru brandurile vanzatorilor

Totodat, portalul Alibaba verifica comerciantii pentru a se asigura ca cei care vand pe site indeplinesc anumite standarde in privinta calitatii, serviciilor pentru clienti si chiar a calitatii pozelor produselor. "Am stabilit standarde inalte. Vanzatorii vor un site care sa le sustina brandurile", a declarat presedintele 11 Main, Mike Effle, adaugand ca platforma a respins deja un numar destul de mare de solicitari.

Alibaba, care domina piata comertului online in China, depaseste companiile similare din SUA in privinta valorii tranzactiilor pe care le intermediaza. In 2013, valoarea totala a tranzactiilor derulate in China prin intermediul site-urilor companiei a ajuns la 248 miliarde de dolari, potrivit documentelor pentru oferta publica initiala, publicate in luna mai. Suma este de trei ori mai mare fata de eBay si dubla comparativ cu Amazon.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri