In acest context, principalele tendinte din industrie anunta schimbari importante in comportamentul de consum al utilizatorilor online.

Valoarea cosului mediu achitat online creste cu 20%

Spre deosebire de ultimii 3 ani, cand valoarea medie a cosului de cumparaturi a scazut sub efectul diversificarii gamei de produse achizitionate online, in primele 5 luni ale anului 2014 aceasta a crescut, in medie, cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai mari evolutii au avut loc pe segmentele turism, jucarii, IT&C si fashion unde comanda medie a crescut cu 52%, 25% si respectiv 12%.

“Evolutia inregistrata pe toate segmentele arata o crestere a increderii utilizatorilor in magazinele online si o intelegere a beneficiilor cumparaturilor online, lucru indicat si de studiul Shopping Experience Rank dat publicitatii cu ocazia campaniei e-Romaneste. Evolutia unor segmente precum cel al jucariilor, unde valoarea medie o depaseste chiar si pe cea din fashion si se apropie de IT&C, este un alt mod prin care ne putem da seama ca achizitiile online nu mai reprezinta o exceptie, ci sunt parte integranta din viata unui numar tot mai mare de oameni. De altfel, lunar, in sistemul PayU se inregistreaza, in medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai multi ajungand sa fie utilizatori recurenti”, explica Cristina Vranceanu, Strategic Partnerships Executive PayU Romania.

Concurentii din eCommerce isi dau mana: 9-10 iunie, zile decisive pentru dublarea numarului de romani care cumpara online

Concurentii din eCommerce isi dau mana: 9-10 iunie, zile decisive...

20% dintre comenzi sunt efectuate de pe dispozitive mobile, jumatate din acestea sunt platite online

Cresterea accelerata a vanzarilor inregistrate de tablete si smartphone-uri se reflecta si in comertul electronic romanesc, unde aproximativ 20% dintre comenzi sunt plasate de pe un astfel de dispozitiv. Jumatate dintre acestea sunt si achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete.

Segmentul cu cea mai mare pondere a platilor online efectuate de pe un dispozitiv mobil este cel al magazinelor de fashion, unde ajunge la 15%, insa cele mai mari evolutii au fost inregistrate pe segmentele telecom (de la 2% in 2013 la 8% in 2014) si utilitati (de la 0,71% in 2013 la 6% in 2014).

Creste rata de adoptie a metodelor alternative de plata

Concomitent cu evolutia numarului de tranzactii efectuate de pe un dispozitiv mobil, creste si adoptia metodelor alternative de plata. Astfel, cardurile cu rate, care au inceput sa fie tot mai utilizate in ultimul an si jumatate, continua sa creasca in preferintele de plata, inregistrand o crestere lunara de aproximativ 10% iar numarul tranzactiilor achitate prin iTranfer – metoda de plata prin internet banking cu confirmare instant, oferita exclusiv de PayU – creste cu aproximativ 30% in fiecare luna.

Citeste si:

“Dupa mai bine de un an de cand oferim aceste metode de plata integrand mai multe banci, putem vedea foarte clar ca ele adreseaza publicuri si comportamente distincte, motiv pentru care este important ca ele sa se regaseasca in oferta fiecarui comerciant. Cardurile cu rate sunt alese in cazul achizitiilor mai scumpe, valoarea medie pe carduri fiind cu peste 300% mai mare fata de o tranzactie obisnuita. Astfel, prezenta acestei metode de plata poate aduce o crestere a vanzarilor. iTransfer este o metoda de plata pentru cei care vor sa isi asigure produsul platind rapid, fara a utiliza insa cardul. Faptul ca au o incredere crescuta in interfata de internet banking a bancii se traduce, din nou, printr-o valoare medie mai mare cu 138% dar, in acest caz, cresterea vanzarilor provine mai ales din atragerea unui segment nou de utilizatori”, conchide Cristina Vranceanu.