Sectorul eCommerce din regiunea Asia Pacifica, impinsa de enorma piata chinezeasca, a depasit comertul online din Europa pentru prima oara, conform unui raport publicat pe 17 iunie si citat de Euractiv.com.

Regiunea Asia-Pacifica a realizat venituri din eCommerce de 406,1 miliarde de dolari in 2013 si, la o crestere de 16,7%, a crescut mai repede decat Europa. Europa a generat cele mai mari venituri din eCommerce, dupa ce a depasit America de Nord in urma cu doi ani.

Piata europeana a crescut cu 16% pana la 363,1 miliarde de dolari in 2013 si se estimeaza ca va genera venituri de 425,5 miliarde de dolari anul acesta, conform Ecommerce Europe. Datele includ Rusia si alte natiuni non-UE. In 2013, vanzarile online catre consumatorii din UE au totalizat 276,5 miliarde de dolari, 87,6% din intreaga piata europeana, conform Raportului B2C E-Commerce. Vanzarile peste hotare ale statelor membre ale Uniunii Europene au stagnat la 12%, conform Comisiei Europene. Comisia vrea sa creasca aceasta pondere la 20% pana la 2020.

Numarul de site-uri de shopping a crescut la 650.000 la finalul lui 2013 in Europa, numarul acestora urmand sa creasca cu 15-20% anual. La fiecare 12 luni sunt trimise 3,7 miliarde de pachete catre clienti europeni.

Pe masura ce dominanta chinezeasca se va extinde, promotorul fiind gigantul Alibaba care se va globaliza, oportunitati noi vor aparea pentru e-business-urile europene, considera oficiali ai Ecommerce Europe.

America de Nord, incluzand SUA si Canada, a fost anterior cea mai mare piata, insa a evoluat cu ponderi mai mici de la an la an. America de Nord a generat din eCommerce venituri de 333,5 miliarde de dolari in 2013, crestere de 6% fata de 2012.

Orientul Mijlociu si Africa de Nord (MENA) a crescut cel mai rapid. Veniturile au crescut cu 32,6%, pana la 11,9 miliarde de euro. America Latina urmeaza, cu o crestere de 24,6%, pana la 37,9 miliarde de euro.

"Cei Trei Grei" domina piata Europeana

Marea Britanie, Germania si Franta au fost cele trei tari cu cele mai mari venituri din eCommerce, cu 107,1 miliarde de euro, 63,4 miliarde de euro si 51,1 miliarde de euro. Acestea trei au reprezentat 61% din intreaga piata Europeana si mai mult de doua treimi din tarile UE.

Europa Centrala, incluzand Germania, Austria, Elvetia si Polonia, a generat venituri de 93,2 miliarde de euro. Tarile emergente din Europa Centrala si de Est “castiga rapid teren”.

Europa de Est a inregistrat o crestere a veniturilor din eCommerce de 47,4% in 2013, pana la o valoare de 19,3 miliarde de dolari – lider fiind Rusia. Europa de Sud, incluzand Spania, Italia, Portugalia, Grecia si Turcia a generat 40,8 miliarde de euro, crestere de 11,2% fata de 2012.

Tarile din Europa de Nord – Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia, Islanda si Statele Baltice au generat 32 de miliarde de euro in 2013, o cota de piata totala de 8,8% din Europa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri