Desi comertul online pe site-uri este cel mai popular mod de a vinde produse online la ora actuala, nu este singurul mod. Daca vrei sa incerci ceva diferit cu afacerea ta online, iata trei alternative pentru a imbunatati sau inlocui modelul traditional de vanzare online.

Social media

Retelele sociale precum Facebook sau Twitter sunt incluse in aproape toate strategiile de marketing ale retailerilor de azi. Brandurile inteleg puterea impartasirii pe social media, astfel incat tot mai multe isi folosesc conturile de social media pentru a spori vanzarile. Multe companii care exploreaza comertul pe social media o fac incluzand link-uri directe de unde se poate cumpara respectivul produs. Altele folosesc exclusiv Facebook si au renuntat la site-ul traditional. De exemplu, clientii comenteaza la poze cu adresa de e-mail si marimea dorita pentru un anumit produs vestimentar.

Desi vanzarile clasice au avantaje, vanzarile pe Facebook au costuri mai reduse, astfel se creeaza o situatie "win-win" atat pentru clienti, cat si pentru detinatorii de francize.

Aplicatii mobile

Pentru a face vanzarile online usoare si rapide, multi retaileri s-au orientat spre aplicatii mobile. Device-urile mobile sunt vazute ca o extensie a brandului pentru un magazin business online full-service.

Citeste si:

Aplicatiile sunt folosite in prezent si pentru restaurante. Clientii pot plati prin aplicatii pe mobil si pot sa faca o comanda prin telefon pe care s-o ridice ulterior. “Daca ajuti pe cineva sa economiseasca timp si bani, vei castiga clienti loiali,” spune Paul Macalusco, chief marketing officer la Moe’s Southwest Grill.

Un alt lucru important este ca poti astfel sa afli mai multe despre client, creand o baza de date. Clientii isi salveaza informatiile cardului de credit, locatia, raman salvate si comenzile preferate, lucru de mare ajutor in campaniile de advertising.

Parteneriate cu retaileri locali

Desi afacerea ta este online, interactiunea fata in fata si relatia directa cu clientul sunt nepretuite. Spre exemplu, Loxa Beauty, un e-tailer de produse profesionale de machiaj si coafura, a decis sa le ofere mostre clientilor si sa le demonstreze cum functioneaza un produs, mai ales daca acestea sunt foarte putin cunoscute. Astfel au creat un parteneriat cu un salon, iar reclama facuta de clienti le-a adus foarte multe vanzari. Este o situatie profitabila pentru toti cei implicati.

Indiferent ce "tip" de eCommerce alegeti, succesul inseamna sa faceti alegerile corecte in materie de strategii de marketing, in special prin social media.