Daca ai o afacere in eCommerce, ai fi un nesabuit sa nu urci in trenul de mare viteza al mobile marketingului, chiar daca raportandu-ne la toata piata, se poate spune ca abia a plecat din gara, subliniaza Maia Novolan, director general al Syscom Digital, agentie de marketing pe dispozitive mobile.

Maia Novolan are o experienta de peste 12 ani in mobile marketing, fiind una dintre cele mai (re)cunoscute persoane din Romania in acest domeniu.

“Pentru unele companii, componenta de mobile este la loc de frunte. Pentru altele poate insa sa fie abia la nivel de experimentare. Pentru eCommerce este obligatoriu avand in vedere procentul in continua crestere de potentiali consumatori care-si folosesc smartphone-ul pentru browsing si shopping online”, subliniaza ea, spunand ca i se pare ca jocul a fost inversat si acum consumatorii, deveniti si mai activi, te cauta de pe device-uri mobile.

“Peste 50% dintre consumatori folosesc un motor de cautare de pe mobil, asa ca daca serviciul tau nu este mobile-friendly, poti fi sigur ca fiecare din ei care ajunge pe site-ul tau neadaptat platformelor mobile este un client pierdut. Iar clientii buni (cei care cheltuie mult) nu stau mult pe ganduri si taxeaza. Nu arata ok site-ul? Continutul nu este structurat pentru o citire usoara de platformele mobile? Atunci ai fost trimis la «deleted»”, ridica Novolan un semn de exclamare.

Sugestiile sale de baza sunt si cele mai simple si mai ales, din punctul sau de vedere, obligatorii:

- magazinele de eCommerce sa investeasca intr-un site mobil, iar continutul sa fie adaptat atat pentru smartphone cat si pentru tableta. Headline-urile scurte si concise si organizarea informatiei in pagina, pe scurt optimizarea continutului, sunt esentiale;

- sa nu ignore viteza de conexiune: cu cat consumatorii asteapta mai mult ca pagina sa se incarce, cu atat sunt mai mari sansele sa abandoneze. Fiecare secunda conteaza, de aceea sunt de evitat tehnologiile sau continutul care pot genera un timp de descarcare mare la consumator;

- sa incerce o abordare de tip responsive in design-ul site-ului, rezolvand in felul acesta problema multi-device prin customizarea layout-ului si redimensionarea lui pentru a fi compatibil dimensiunii display-ului. Aceasta “mica” atentie acordata experientei de utilizator aduce beneficii insemnate.

Citeste maine un interviu amplu cu Maia Novolan, pe wall-street.ro. Ea aduce informatii relevante si proaspete despre tendintele in piata de mobile marketing, cand este bine sa folosesti mobile-ul si cand nu si ce schimbari ar aduce ea pe acest segment.

Sursa foto: Shutterstock: mobile marketing

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri