Numele analizate de wall-street.ro sunt FashionDays, Vivre, Homeycomb, DailyBrands si Stilago. Toate cinci sunt business-uri tinere, construite in ultimii ani si care genereaza deja vanzari de milioane de euro. Pentru a afla informatii despre ele, wall-street.ro a folosit instrumentul de analiza desktop SimilarWeb si PageSpeedInsights al Google care indica optimizarea si usurinta de folosire a site-urilor pe terminale mobile.

De la zero la 20 de mil. de euro in 3 ani: noroc, experienta sau business plan facut "la rece"?

De la zero la 20 de mil. de euro in 3 ani: noroc, experienta sau...

FashionDays.ro

FashionDays ofera o experienta perfecta pe mobile, de 100/100 de puncte, conform PageSpeedInsights care analizeaza mai multi parametri in functie de care determina cat de practica este varianta de mobil a unui site. Proiectul atrage circa 900.000 de vizite/luna, circa 60% din trafic venind direct – un lucru rar intalnit la site-urile de eCommerce, acestea atragand in general cel mai mult trafic din motoarele de cautare.

HomeyComb.ro

Homeycomb ofera o experienta mult mai slaba pe mobile, primind doar 54/100 punctaj. Proiectul trebuie sa redimensioneze imaginile astfel incat sa fie mai usor de atins cu degetele, sa utilizeze fonturi vizibile si sa configureze dimensiunea grafica astfel incat sa se potriveasca pe mai multe terminale mobile.

Site-ul atrage circa 200.000 de vizite/luna, fiind insa in coborare din februarie, cand a avut circa 480.000 de vizite. 55% din trafic vine direct.

Vivre.ro

Citeste si:

Experienta utilizatorilor pe mobile lasa de asemenea de dorit si in cazul Vivre, PageSpeed Insights acordand site-ului 61/100 puncte. Vivre atrage circa 450.000 de vizite/luna, aproape neschimbat fata de lunile anterioare. In februarie, proiectul atragea 460.000 de vizite. 65% din trafic vine direct, clientii intrand pentru a vedea ce produse apar nou pe site.

DailyBrands.ro

Experienta utilizatorului pe terminale mobile in cazul DailyBrands este de asemenea mediocra, cu un punctaj de 57/100, conform PageSpeed Insights. Site-ul si-a injumatatit numarul de vizite fata de aprilie anul curent, atragand in iulie 2014 doar 15.000 de vizite. Peste 70% din traficul DailyBrands vine direct si doar aproximativ 14% din search.

Stilago.ro

Stilago ofera o experienta mai buna pe mobile, cu un punctaj de 66/100, avand de rezolvat doar dimensionarea continutului pentru a se potrivi pentru toate terminalele mobile. Pe desktop insa, Stilago sta cel mai prost dintre cele cinci site-uri de flash sales, cu un scor de doar 42/100.

Stilago este singurul site dintre cele analizate care a inregistrat o crestere a traficului fata de luna februarie a anului curent, evoluand de la 210.000 de vizite la 310.000 in iulie.

Concluzii:

Cu exceptia FashionDays.ro, toate magazinele de flash sales ofera o experienta medie spre slaba pe terminalele mobile, fonturile si/sau link-urile fiind prea putin vizibile, fotografiile fiind prea mici sau/si formatul nepotrivindu-se pe toate terminalele mobile existente pe piata.

Cu exceptia Stilago.ro
, toate magazinele de flash sales au inregistrat scaderi ale traficului in ultimele sase luni. Vivre.ro si-a pastrat aproape neschimbat numarul de vizite, la circa 450.000. Cea mai abrupta scadere a suferit-o DailyBrands.ro, proiectul injumatatindu-si traficul fata de luna februarie, la doar circa 15.000 de vizite in iulie.

Mare parte din traficul de pe magazinele de flash sales este generat direct de catre clienti; acestea NU depind atat de mult de motoarele de cautare, un atu important fata de eCommerce-ul traditional, mai ales in fata iminentelor schimbari anuntate de Google si care vor duce la scaderea traficului din cautare pentru magazinele online.

Google, inger si demon in eCommerce: cum ar putea suferi business-urile din Romania

Google, inger si demon in eCommerce: cum ar putea suferi...

Sursa foto: Shutterstock: Plata online