O logistica deficitara, tradusa prin retururi cauzate de livrari gresite, spatiul de depozitare necorespunzator sau pregatirea ineficienta a comenzilor, mareste automat costurile de operare ale magazinului online. Potrivit reprezentantilor Frisbo, platforma de e-fulfillment din Romania, alegerea curierului nepotrivit, neatentia la detalii precum ambalarea produselor, depozitarea, transportarea si politica de retur pot dubla costurile de operare ale magazinului online.

Conform Frisbo, atentia la tot ce tine de bucataria interna a magazinului, criteriile de alegere a partenerului logistic si optimizarea fluxului logistic sunt esentiale pentru un business online sanatos.

„O logistica deficitara inseamna automat costuri crescute. Ma refer aici nu numai la retururi cauzate de livrari gresite, dar si de ineficienta in spatiul de depozitare si pregatire a comenzilor, care pot usor sa dubleze costurile de operare ale unui magazin online. Daca o comanda e pregatita in 10 minute in loc de 5, costurile sar in aer”, spune Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Prima intrebare: Externalizez marfa sau o tin ”in casa”?

Prima intrebare la care trebuie sa raspunda managementul magazinului inainte de a-si alege partenerul logistic este ”cat vreau sa tin in casa si cat vreau sa externalizez”? De cele mai multe ori, curieratul este alegerea cea mai usoara, preferata de majoritatea magazinelor, din avantaje evidente. Cand vine vorba, insa, de depozitare sau e-fulfillment, deja conteaza modelul de business al magazinului online.

Daca magazinul opteaza sa pastreze marfa in stoc, pentru a obtine marje mai mari, sau de timp de livrare mai mic, optiunile sunt intre a crea propriul flux logistic, de la depozitare, manipularea stocului, impachetare si livrare, sau a externaliza aceste servicii catre un e-fulfiller. Daca alege un e-fulfiller, atunci se poate concentra doar pe produse, magazin online si marketing, fara sa-si bata capul cu fluxul logistic si softurile atasate acestuia. Investitia e mai mica, iar costurile de operare sunt mai mici”, explica Colceriu.

Flux logistic prin e-fulfillment

In cazul in care magazinului online opteaza in continuare pentru curier, este esential ca acesta sa se uite la mai multe oferte, de preferat personalizate cu raspunsuri la intrebari simple: In ce zone se asteapta sa livreze? Care este greutatea unui colet? Ce numar de comenzi se asteapta sa livreze? Cum incaseaza banii?

”Daca stiti ca veti livra peste 60% din comenzi in Bucuresti, ca 80% dintre comenzi au pana intr-un kilogram si ca va asteptati la minim 300 de comenzi pe luna cu plata ramburs, puteti deja hotari inspre ce curier sa mergeti, pe baza ofertelor acestora sau a experientei lor cu astfel de colete si comenzi”, afirma Bogdan Colceriu.

In ceea ce priveste metodele de plata utilizate, chiar daca rambursul pare cel mai la indemana, peste 90% dintre clientii online optand pentru acest tip de plata, orice magazin online care isi propune sa ramana pe piata pe termen lung trebuie sa ofere si optiunea de plata cu cardul.

”In timp, lucrurile se vor normaliza, iar plata cu cardul va deveni regula, nu exceptie. E mai sigura, poate fi mai ieftina, e imediata, usor de urmarit si facila”, puncteaza Colceriu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri