Platile din strainatate facute prin intermediul PayPal catre comerciantii romani au crescut cu 36% in prima jumatate a anului 2014, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Principalele categorii de export au inclus servicii web, gaming, telefoane mobile, piese pentru masini, cosmetice, fashion si software. In 2014, peste 10,000 de comercianti activi pe teritoriul Europei Centrale si de Est au ales PayPal ca partener pentru a-si creste afacerile pe plan international.

Pe de alta parte, dincolo de granitele Romaniei, datele internationale arata ca exporturile online continua sa creasca puternic, independent de trendul descendent inregistrat de vanzarile pe plan domestic sau de exporturile traditionale. Aceasta tendinta este vizibila in special in cadrul EU 27, unde costurile de expediere sunt relative reduse si nu se aplica taxe vamale. In conditiile in care, in Romania, circa 10% dintre comercianti vand online, 37% dintre ei au primit comenzi din alte tari ale UE in 2012.

“Dimensiunile acestei oportunitati nu trebuie subestimate. Comertul transfrontalier a reprezentat, in 2013, 25% din volumul total de plati al PayPal – valoarea totala a tranzactiilor a fost de 180 de miliarde de dolari in anul respectiv si noi coridoare pentru exporturi online au continuat sa apara. Ma bucur ca Romania este in topul pietelor cu cele mai mari cresteri ale exporturilor din Europa Centrala si de Est si dincolo de granitele acestei regiuni”” – a declarat Damien Perillat, Managing Director PayPal pentru Europa Centrala si de Est.

America de Nord, in fruntea topului pietelor straine pentru comerciantii romani in prima jumatate din 2014

Comerciantii romani au primit comenzi de la consumatori din Europa, inclusiv Marea Britanie (11%) si Germania (5%), insa America de Nord ramane cea mai importanta piata care trimite bani online catre Romania (47%). De remarcat este si faptul ca procentajul pentru pietele cheie care genereaza cresteri impresionante ale valorii exporturilor romanesti a ramas aproape neschimbat pe parcursul ultimilor ani.

Factori de success pentru comerciantii romani

Exista doua motive principale care asigura succesul magazinelor online romanesti in strainatate: produsele originale sau unice si preturile competitive. Majoritatea occidentalilor care fac achizitii transfrontaliere spun ca prefera sa cumpere din strainatate pentru ca este mai ieftin (80%) sau gratie “varietatii mai mari care nu poate fi gasita pe plan local” (79%).

Citeste si:

Soft Dreams, agentie de web development cu activitati internationale, inregistreaza un volum semnificativ de plati realizate prin intermediul PayPal. Printre comerciantii romani populari pe plan international se regaseste si ShopMania.com – magazine online care vinde haine si accesorii.

„Globalizarea vanzarilor si oportunitatile oferite de internet ne-au ajutat sa ne extindem business-ul si sa ajungem la consumatori de dincolo de granitele Romaniei. In prezent, ne vindem serviciile in peste 10 tari din intreaga lume si folosim atat PayPal cat si alti procesatori pentru a primi plati. Pur si simplu, am profitat si implementat oportunitatile oferite de dezvoltarea internetului si tehnologiilor mobile. Acestea ne-au ajutat sa raspundem mai bine asteptarilor clientilor, aducandu-ne afacerea la nivelul urmator” – a declarat Ionut Dumitru, softdreams.eu.

Cine sunt consumatorii din strainatate?

Conform unui studiu realizat de Ipsos Vantis pe multiple piete europene, cumparatorii din Marea Britanie (62% pe plan local si 58% pe plan international), Germania (65% pe plan local si 58% pe plan international) si Franta (40%) prefera si folosesc intotdeauna PayPal in magazinele online care ofera PayPal ca optiune de realizare a platilor.

Acelasi studiu arata ca o treime dintre cumparatorii din Marea Britanie sau Franta care fac achizitii online nu realizeaza ca au cumparat produsul respectiv de la un comerciant strain. In ultimii cativa ani, magazinele online romanesti s-au dezvoltat si maturizat si au inceput sa exploreze oportunitatile internationale. Comerciantii de top ofera interfete in limbi internationale de circulatie, cum ar fi engleza sau germana, procesele de achizitie si checkout sunt optimizate pentru dispozitive mobile si fiecare livrare poate fi urmarita aproape in timp real.