1. In vreme ce in legea veche, comerciantul era obligat sa returneze inclusiv costul transportului intial, in noua lege se prevede faptul ca “daca s-a folosit alta livrare decat cea standard”, acest cost nu mai trebuie rambursat.

2. Consumatorul nu avea nicio obligatie expres in cazul dreptului la retragere, pe cand noua lege impune o obligatie de responsabilitate pentru “diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.”

3. Exceptiile de la dreptul de retragere sunt mai largi si mai detaliate fata de legea anterioara. Vezi art. 16 din noua lege aici.

4. Atentie mare insa la informarea pe noul drept de retragere – daca aceasta informare nu se face (sau se face incomplet) termenul dat consumatorului pentru returnarea produsului creste de la 14 zile calendaristice la 12 luni! Deci este interesul dvs. sa informati corect consumatorii cu privire la acest aspect!

Citeste si:

5. Una dintre cele mai controversate prevederi se refera la modificarea mesajului care apare pe butonul de finalizare al comenzii: “comanda ce implica o obligatie de plata” – NU trebuie sa incepem sa modificam butoanele. Desi e o formulare vaga, directiva pare a se aplica doar pentru comenzile care NU pot fi facute/plasate fara a fi platite (ex. cartele prepay). Verificati daca vi se aplica.

Guvernul a adoptat in sedinta din 4 iunie 2014 noua Ordonanta de Urgenta privind drepturile consumatorilor, care modifica regulile referitoare la contractele de comert electronic cu consumatorii, care era initial reglementate prin OG 130/2000.

Initial Guvernul adoptase prin lege acest proiect in 30 aprilie 2014, insa s-a razgandit dupa ce a aflat penalitatile pe care ar fi putut sa le plateasca catre Uniunea Europeana datorita intarzierii proiectului. Aici poti parcurge intreaga lege.