Doua companii au reusit in ultimul an sa depaseasca media evaluarilor altor companii de eCommerce majore din SUA si de pe plan global. Este vorba de Liquidity Services Inc care ofera marketplace-uri pentru guvern(e) si business-uri. Pe plan international, o alta companie care s-a evidentiat a fost Pchome Online Inc., cel mai mare retailer online din Taiwan.

Alte riscuri legate de IPO-ul Alibaba sunt asteptarile nerealiste privind piata consumului din China si a perspectivelor de crestere, mediatizarea excesiva dar si riscuri politice.

Este interesant de notat ca Amazon.com Inc. a generat venituri de 72,6 miliarde de dolari in ultimele 12 luni, comparat cu cele “doar” 981 de milioane de dolari ale Alibaba. Netflix Inc. este a doua companie ca evolutie a vanzarilor, cu peste 25%, dar a inregistrat unul dintre cele mai proaste EV/EBITDA (valoarea afacerii impartita la profit inainte de taxe, amortizari, deprecieri si dobanzi) – mai multe amanunte despre acest indicator poti citi in acest articol Wall-Street.ro.

Invata sa "citesti" cifrele companiilor si sa iti faci propriile rapoarte de analiza

Invata sa "citesti" cifrele companiilor si sa iti faci propriile...

P/CF (price to cash flow) este un indicator care arata valoarea actiunilor, un numar mic putand indica faptul ca firma este subevaluata. Vezi in tabelul de mai jos cum arata valoarea companiilor majore din eCommerce, EBITDA, valoarea actiunilor, veniturile in ultimele 12 luni si cresterea vanzarilor la 12 luni.

Companie Capitalizare (mld. $)* EV/EBITDA P/CF Venituri la 12 luni (Mld. $) Evolutia procentuala a vanzarilor de la an la an
Amazon.com 169,48 32,69 27,54 72,60 23,15
eBay Inc. 71,75 12,62 11,40 8,52 12,61
Netflix Inc. 31,72 66,84 162,40 4,50 25,35
Rakuten Inc. 17,72 4,42 19,00 3,32 8,30
MercadoLibre Inc. 5,62 26,86 28,85 0,48 17,53
Zulily Inc. 5,05 172,33 21,70 96,55 96,55
Yoox SpA 1,65 24,37 48,59 0,62 14,87
PChome Online 0,96 25,10 19,19 0,56 22,89
Interpark Corp. 0,71 12,42 7,60 2,72 6,84
1-800-Flowers.com -A 0,47 10,38 10,75 0,80 8,33

*Datele au fost extrase din rapoartele Bloomberg si informatiile au fost transformate in miliarde de dolari.

Inaintea listarii de la finalul saptamanii acesteia, Alibaba ar avea in plan sa creasca numarul de actiuni puse la bataie datorita “cererii foarte mari” pentru deal, au spus luni persoane familiare cu subiectul. Acestea au adaugat ca cererea de actiuni din partea investitorilor este atat de mare incat acestea ar putea fi vandute in doar doua zile. Astfel, Alibaba ar putea dobori toate recordurile unei listari, daca optiunea cresterii numarului de actiuni se va adeveri, valoarea IPO-ului urmand sa atinga circa 24,3 miliarde de dolari si deci depasind listarea Agricultural Bank of China din 2010, de 22,1 miliarde de dolari. Pretul unei actiuni la oferta publica initiala ar putea depasi 70 de dolari. Ramane de vazut insa pe 18 septembrie.

Asa cum este de asteptat insa, orice veste buna este insotita si de potentiale riscuri; in cazul de fata, Alibaba are 40 de pagini de riscuri aferente listarii pe bursa, analizate de consultantul Admiral Markets. Printre riscurile asteptate se mentioneaza eventuale probleme cu livrarea de obiecte ilegale sau contrafacute, dificultati cu infrastructura din China ce nu beneficiaza de retele alternative, sau probleme de politica fiscala locala in ceea ce priveste dividendele si profiturile rezidentilor straini. „Mult prea multe fata de un IPO obisnuit”, apreciaza analistii.

Citeste si:

Alte riscuri scoase in evidenta sunt asteptarile nerealiste privind piata consumului din China si a perspectivelor de crestere, mediatizarea excesiva dar si riscul politic.

Cum arata actionarii Alibaba inainte de IPO - via WallStreetJournal.com

Consideri ca IPO-ul Alibaba va fi un succes? Cum va arata insa valoarea actiunilor peste 1-2 luni? Cum va influenta listarea Alibaba capitalizarea concurentilor de pe plan international? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Sursa foto: Gil C / Shutterstock.com" rel="nofollow" target="_blank">Shutterstock: Alibaba