1. Sa faci lucrurile dificile pentru client

1. Sa faci lucrurile dificile pentru client

Acest lucru include aproape orice lucru care ii poate face pe clienti sa iasa de pe site. Incepe de la design neintuitiv care rezulta in navigare dificila. In prezent vorbim si de site-uri care nu sunt optimizate pentru platformele mobile.

Continua cu insuficiente modalitati de plata si un proces de achizitie in prea multi pasi si acest lucru ar putea rezulta in cosuri de cumparaturi abandonate inainte de checkout. Calitatea redusa a imaginilor/fotografiilor si descrieri neamanuntite pot de asemenea sa loveasca in succesul magazinului tau online.

2. Sa nu targetezi clientii

2. Sa nu targetezi clientii

Atragerea de clienti este una dintre activitatile principale pe care trebuie sa le faca un magazin online. Nu este insa suficient sa incerci sa atragi oameni pe site, ci trebuie sa targetezi acele persoane care se potrivesc specificului proiectului tau. Pentru a face acest lucru, afla cat mai multe despre interesele grupelor de varste, realizeaza sondaje, tinteste bloggeri influenti care sa te promoveze; astfel, vei reduce costurile atragerii de oameni pe site.

3. Marje de profit mici

3. Marje de profit mici

Site-urile de comert la inceput de drum fac business pe pierderi pana cand incep sa atraga suficienta notorietate si trafic. Daca si atunci cand incep sa faca bani, se lovesc de si mai multe probleme – logistica, stocuri, comisioane la plata, advertising, angajati si toate acestea continua sa erodeze marjele de profitabilitate. Mici cadouri sunt o modalitate buna de a-ti creste baza de clienti, dar doar atunci cand finantele iti permit acest lucru. Clientii cauta tot timpul discounturi – a oferi deal-uri, concursuri, produse gratis si asa mai departe este o modalitate buna de a-ti expune brandul si sa atragi clienti noi.

4. Sa nu iti marketezi business-ul bine

4. Sa nu iti marketezi business-ul bine

Promovarea unui site implica cunoasterea de search engine marketing, social media si crearea de continut care intruneste necesitatile cele mai noi ale optimizarii in motoare de cautare. Aceste activitati au nevoie de fonduri si de angajati speciali care sa se ocupe de promovare. Analytics joaca un rol important in aproape toate activitatile unui business in eCommerce. Alegerea produselor, a clientilor pe care sa-i targetezi, a platformelor si chiar a alegerii de vendori sunt influentate de date – si datele necesita fonduri.

Pentru a-ti optimiza cat mai bine vanzarile si sa-ti maximizezi profitul, intelege importanta marketing-ului si a datelor pe care le poti atrage din canale de marketing, social media si motoare de cautare.

5. Enervarea clientilor cu costuri ascunse

5. Enervarea clientilor cu costuri ascunse

Clientii detesta costurile ascunse sau care “apar” la finalul procesului de check-out. De asemenea, nu apreciaza obligativitatea inscrierii pe site pentru a putea plasa comenzi; la acestea se adauga vanzarea de produse de calitate indoielnica. Un business de eCommerce trebuie sa elimine toate acestea.

Sursa foto: Shutterstock: greseala