Dezvoltarea mediului digital impune aparitia unui nou model de business, in care comertul online este o parte esentiala a strategiei de afaceri. In acest sens, pentru a-si mentine competitivitatea in conditiile climatului digital actual, companiile din orice industrie ar trebui sa ia in calcul dezvoltarea unui canal online de vanzare, precum si utilizarea solutiilor software pentru analiza comportamentului consumatorilor si furnizarea de oferte personalizate, in vederea stimularii vanzarilor, potrivit SAP SE liderul mondial pe piata de solutii software de business si tehnologie.

„Clientii din ziua de astazi vor sa aiba posibilitatea de a interactiona cu companiile pe orice canal de comunicare, iar in ultimul timp din ce in ce mai multi prefera mediul digital. Companiile nu ar trebui sa ignore aceasta tendinta, ci sa utilizeze acest canal pentru vanzare si sa analizeze comportamentul consumatorilor din mediul virtual pentru a le oferi acestora cele mai potrivite produse si servicii. Acest lucru duce la loializarea clientilor respectivi si cresterea business-ului companiei”, a declarat Valentin Tomsa, Director General SAP Romania.

Bartosz Niwinski, director regional CEE hybris, o companie SAP, va fi prezent la retailArena, eveniment organizat de wall-street.ro intre 4 si 6 noiembrie la hotel Howard Johnson din Capitala. Bartosz Niwinski va sustine pe 6 noiembrie si un workshop in cadrul evenimentului retailArena pe tema "personalized customer engagement and commerce.

In prezent, companiile se vad obligate sa se adapteze, astfel incat sa includa canalele online in strategia de vanzare si interactiunea cu clientii. Acest lucru nu se mai aplica doar companiilor din domeniul retail, ci este valabil si pentru companiile din alte industrii, precum productie, distributie, telecom sau utilitati. Vanzarile online nu mai pot fi ignorate de nicio companie, indiferent de industria in care activeaza

O tendinta actuala in comportamentul consumatorilor este aceea de a utiliza mai multe canale simultan, in special cele online si mobile, astfel ca organizatiile au nevoie de solutii prin care sa obtina o viziune integrata asupra experientei clientilor, in vederea simplificarii acesteia. In acest sens, solutiile omni-channel transforma modelul de business al companiilor intr-unul care integreaza componenta online in strategia de vanzari.

De asemenea, companiile trebuie sa tina cont de faptul ca interactiunea cu clientii in timp real si intr-o maniera personalizata, combinand toate informatiile despre profilul cumparatorului, istoricul comenzilor, produsele si ofertele existente, creste loialitatea acestora si impulsioneaza vanzarile. Prin aceasta, mediul online se dovedeste inca o data a fi o resursa importanta pentru dezvoltarea afacerilor.

In plus, spre deosebire de canalele traditionale, noul climat digital ofera mai multe oportunitati de atragere si retentie a clientilor, prin previzionarea comportamentului acestora. In plus, prin determinarea unui pattern individual de cumparare pentru fiecare client, bazat pe modelarea matematica a istoricului acestuia, se pot lua masuri eficiente de retentie a celor ce prezinta potential de cretere, respectiv masuri de precautie pentru cei care prezinta risc.

Mai multe detalii despre simplificarea experientei clientilor din mediul digital vor fi disponibile in cadrul evenimentului SAP Forum Romania, din data de 16 octombrie 2014.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri