PayPal a anuntat lansarea in 15 tari din Europa Centrala si de Est a serviciului PayPal Refunded Returns, introdus initial in mai multe tari ale Uniunii Europene si comunica rezultatele unui studiu realizat recent de Gemius in numele PayPal, cercetare care confirma ca, in regiune, consumatorii considera returnarea gratuita a produselor un standard de baza pentru e-commerce si un element crucial pentru decizia de a cumpara sau nu un produs online.

Indiferent de motive, cei care comanda un produs si platesc prin intermediul PayPal il pot returna si primi inapoi banii platiti pentru expeditia sa, beneficiind de o experienta de cumparare mai convenabila si mai sigura atat la cumparaturile facute de la comerciantii locali, cat si la cele de la comercianti straini din intreaga lume. Mai mult, prin intermediul acestui serviciu, PayPal extinde protectia oferita cumparatorilor si le pune la dispozitie protectie sporita de la momentul achizitiei pana la returnarea produsului

PayPal Refunded Returns, care permite realizarea de achizitii fara niciun fel de griji, s-a dovedit deja a fi solutia corecta in tari precum Franta, Spania, Italia sau Suedia, unde ii incurajeaza efectiv pe consumatori sa se bucure de oportunitatile pe care le ofera comertul electronic. De aceea, serviciul este disponibil acum si in 15 tari din Europa Centrala si de Est, inclusiv in Romania.

e-consumatorul in 2014

Consumatorii din Europa Centrala si de Est cumpara din ce in ce mai mult online si sunt perceputi ca fiind un clienti extrem de constienti: in timp ce aproape 37% dintre ei fac achizitii online de 1-2 ori in decursul unui trimestru, exista si un grup semnificativ de consumatori care fac acest lucru mai des decat o data pe luna (18%). Este important faptul ca, pentru majoritatea, achizitiile online nu mai reprezinta un mister.

Citeste si:

- consumatorii nu numai ca au adoptat acest mod de a face cumparaturi, insa stiu cum sa obtina maximul de beneficii de pe urma lui. De aceea, nu trebuie sa reprezinte o surpriza faptul ca persoanele care fac achizitii online se asteapta la standarde care sa opereze global. Potrivit studiului, comertul electronic are un potential extraordinar de crestere din moment ce consumatorii ar fi dispusi sa cumpere online mult mai mult daca nu ar fi preocupati nu de achizitia online a produsului in sine, ci de posibilitatea de a-l returna sau nu. De aceea, modificarea acestei abordari si sporirea increderii consumatorilor in ceea ce priveste achizitiile online se afla la baza protectiei pentru consumatori oferita de PayPal, extinsa acum prin intermediul PayPal Refunded Returns.

In conditiile in care costurile de expediere reprezinta un factor important atunci cand e vorba de achizitii online (40% dintre consumatori iau in calcul renuntarea la achizitie in cazul in care trebuie sa plateasca pentru livrarea produselor), 75% dintre cei care au participat la studiu au declarat ca ar cumpara mai mult online daca returnarea produselor ar fi gratuita. Mai mult, 74% dintre cumparatorii online verifica daca exista politica de returnare gratuita a produselor atunci cand cumpara online si 21% au facut achizitii online pe parcursul ultimului an deoarece au avut la dispozitie optiunea de a returna gratuit produsele. In conditiile in care 57% dintre respondentii studiului sustin ca este bine sa aiba la dispozitie optiunea returnarii gratuite a produselor atunci cand fac cumparaturi online, numai 6% cred ca aceasta optiune nu este deloc importanta.